انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران با نیروی دریایی ارتش

تفاهم نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، توسط امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، این تفاهم‌نامه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و به منظور رفع نیازهای علمی، پژوهشی و صنعتی نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف منعقد شده است.
در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه، مرتبط با مفاد پیشنهادی تفاهم‌نامه پرداخت.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران، یکی از پنج دانشگاه برتر کشور و سه دانشگاه برتر مهندسی ایران است، گفت: خوشبختانه اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این دانشگاه در حوزه‌هایی خاص نظیر ماهواره، توانسته‌اند فعالیت‌هایی انجام دهند که خودباوری را به مجموعه و سپس جامعه تزریق کرده است.
ذاکری با ذکر این مطلب که دانشگاه علم و صنعت ایران بالغ بر ۱۸۰۰ دانشجوی دکتری و بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد دارد، افزود: عموماً توصیه می‌کنیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پایان‌نامه و رساله‌های دکتری خود، به دنبال پیگیری حل مسائل صنعتی و کمک به سازمان‌های اجرایی باشند و حدود ۴۰ درصد پایان‌نامه‌های دانشجویان این دانشگاه، کاربردی است.
وی در ادامه به فعالیت دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های منحصر به فرد و قطب‌های علمی برتر دانشگاه اشاره کرد و به تشریح برخی پروژه‌های بزرگ دانشگاه از جمله خودروی برقی (که در سال ۹۷ رونمایی شد)، طراحی و پیشنهاد پلتفرم خودروی ملی و برخی دستاوردهای مرکز تحقیقات فناوری عصبی و موسسه کامپوزیت پرداخت.
رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشکده مهندسی برق در حوزه اندازه‌گیری میدان مغناطیسی بدنه شناورها، دانشکده فیزیک در بحث لیزر و دانشکده‌های مهندسی خودرو و مهندسی مکانیک در بحث دیزل، می‌توانند به نیروی دریایی ارتش کمک کنند و ابراز امیدواری کرد به فرموده مقام معظم رهبری، با نگاه به درون و استفاده از توانمندی‌های داخلی، اعضای هیئت علمی و دانشگاه علم و صنعت ایران بتوانند بخشی از نیازهای علمی، پژوهشی و فناوری مجموعه نیروی دریایی را برآورده سازند.
در ادامه امیر دریادار خانزادی، در سخنانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه، فرصت‌های خوبی را برای رشد و توسعه متقابل از طریق به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های دانشگاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با توضیح اینکه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه حرکت پرتوان، مراحل مختلفی را تجربه کرده، گفت: کشور با نظم و برنامه دقیق مسیری را طی کرده تا به نقطه امروز رسیده و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، به آغاز تمدن سازی اشاره می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه و نیز در نیروی دریایی، مجموعه قابل توجهی از جوانان با ظرفیت‌های بسیار بزرگ حضور دارند، افزود: از آنجا که کشور ما به فرموده رهبری، کشوری با منابع غنی دریایی است، تمدن سازی و رشد و توسعه اش باید با نگاه به دریا انجام شود.
امیر دریادار خانزادی گفت: نیروی دریایی، تجهیزات‌محور است و در دنیا، پیچیده ترین فناوری‌ها، فناوری‌هایی است که در دریا به کار گرفته می‌شود. افرادی نیز که این فناوری‌ها را به کار می.برند، نیروی انسانی پیچیده، خلاق و برخوردار از سطح بالایی از دانش و تجربه هستند و چون در نیروی دریایی، سطح فناوری فراتر از حوزه.های علمی است، رشد خاص در حوزه فناوری و تجهیزات داریم.

وی تصریح کرد: در نیروی دریایی، از گنجینه‌ای از دانش و تجربه برخوردار بوده و با رشد پرشتاب فناوری مواجه هستیم. نیروی دریایی به شدت نیازمند ارتباط با دانشگاه و به ویژه دانشگاه علم و صنعت ایران است که در نامش ارتباط علم و صنعت مشهود است. انتظار داریم
با عقد این تفاهم‌نامه و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به روند موجود، شتاب مضاعف دهید و مجموعه دانشگاه علم و صنعت ایران بتواند با کمک به تحقق بیانیه گام دوم رهبری و حمایت از اقتصاد آبی، موجب شکوفایی بیشتر نیروی دریایی و کشور شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: عمده تجهیزات ما در نیروی دریایی مبتنی بر فناوری بومی است و نیروی انسانی این نیرو، به طور کامل در داخل کشور تربیت می شود. ما معتقد به ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم و به شدت به این حرکت دل بسته‌ایم که از تفاهم بر روی کاغذ فراتر رویم و کارهای عملی و اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های متقابل انجام دهیم.
در ادامه نشست، شجاعی فرد رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو گزارشی از روند ارتباط دانشگاه و نیروی دریایی ارتش و اقدامات پیشین ارائه کرد.
وی از تشکیل «دفتر جهاد خودکفایی نیروی دریایی» در پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه به منظور تسهیل ارتباط و تعامل دانشگاه و نیروی دریایی ارتش خبر داد و اظهار امیدواری کرد ارتباط صنعت و دانشگاه به زودی جنبه عملیاتی‌تری پیدا کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، سپس از آزمایشگاه‌های دانشکده‌های مهندسی راه‌آهن و خودروی دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان پروژه‌ها و دستاوردهای آن قرار گرفتند.
امیردریادار مقصودی رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا، ناخدا مفیدی رییس پژوهشکده جهاد خودکفایی، ناخدا امانی جانشین پژوهشکده جهاد خودکفایی و ناخدا طالعی پور، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004794

وب گردی

وب گردی