برگزاری نشست هم اندیشی شهید مطهری و اخلاق آموزشی در واحد بیرجند

نشست هم اندیشی شهید مطهری و اخلاق آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد بیرجند، در ابتدای این نشست سید حسن هاشمی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن گرامی داشت هفته معلم گفت مرحوم شهید مطهری معلمی با اخلاق و اندیشمندی فرزانه بود که با دیدگاه های عمیق و دقیق خودابعاد گوناگون علوم انسانی رامورد نقد و بررسی قرار می داد.

وی وارستگی اخلاقی و توانمندی علمی را از ویژگی های بسیار ضروری معلمان و استادان بر شمرد و با اشاره به اینکه تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه ویژه به بعد رسالت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، اهتمام جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و کمک به رونق تولید و گسترش ارتباطات بین‌المللی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی است.

هاشمی افزود: سال ۹۷ در سایه همدلی و همکاری صمیمانه ای استادان و کارکنان برای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی سالی پر توفیق بود.

وی گفت: حضور در عرصه‌ی بین‌الملل با پذیرش ۱۵۰ دانشجوی افغانستانی و افزایش کیفیت رشته‌های علوم پزشکی، و ایجاد معاونت مربوطه و اقدام برای گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، اقدامات اثربخش در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و فعال‌شدن مرکز رشد واحدهای فناور، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و نهادها، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و ایجاد ستاد پیگیری اهداف بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله این توفیقات و اقدامات مهم در سال گذشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه حضور و تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را رخدادی مبارک و موثر در تقویت ارتباطات بین المللی و تحکیم پیوستگی های فرهنگی با کشورهای همسایه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مسولان مربوطه در مهر ماه سالجاری شاهد حضور تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد علی تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان جنوبی به بیان ابعاد ژرف نگری، اخلاق و جسارت علمی استاد شهید مطهری پرداخت و با اشاره به اینکه آن استاد فرزانه در شمار معدود افرادی است که نظریه تاریخی دارند گفت: آن شهید بزرگوار هم یک روشنفکر دینی بود و هم یک شخصیت قرآنی متعبد و درحقیقت یک الگوی کامل برای اساتید و معلمان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت رهبری معظم انقلاب تاکید دارند که اساتید باید نخبه پروری کنند.

وی افزود: همانگونه که شهید مطهری یک نگاه بلند عمیق و آرمانی داشت اساتید و معلمان ما نیز باید نگاه آرمانی داشته باشند و قلب عرصه های اجتماعی بروند.

دراین جلسه سید غلامرضا موسوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ازاد اسلامی بیرجند و حسین حکیم پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ضمن بیان گزارشی از فعالیت های حوزه های مربوطه بر ضروت واهمیت رعایت اخلاق آموزشی تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004815

وب گردی

وب گردی