دستگاه ایرانی تصفیه‌آب با قابلیت حذف کامل آرسنیک

دستگاه تصفیه‌آب‌ خانگی و صنعتی با قابلیت حذف کامل آرسنیک و طیفی از آلودگی‌های مضر و حفظ مواد مفید آب به همت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی ساخته شد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، « حمید دلاوری » مدیرعامل شرکت « طب و صنعت رهیاب » از تولید و عرضه این دستگاه تصفیه آب به صورت صنعتی و خانگی خبر داد.

بیش از 700 نوع مواد شیمیایی مضر در آب شناسایی شده است که عمدتا ناشی از ورود پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری، نفوذ مواد شوینده و سموم آفات نباتی در آب‌های جاری و زیرزمینی است. وجود ناخالصی‌هایی نظیر آرسنیک اگر چه باعث تغییر طعم و بو نمی‌‌شوند؛ ولی از خطرناکترین عناصر موجود در آب هستند.

مصرف آب آشامیدنی با مقدار فلزات سنگین بالاتر از حد مجاز مخصوصا آرسنیک، جیوه و یا کروم برای سلامتی انسان مضر بوده که ریسک ابتلا به سرطان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این در حالی است که آرسنیک آب تعدادی از شهرها و روستاهای ما بالاتر از 4 تا10 برابر حد مجاز است.

تکنولوژی اکوسیو که موثرترین روش حذف مواد زائد از آب است توسط شرکت طب وصنعت رهیاب توسعه یافته و در دستگاه های تصفیه آب در اندازه های خانگی، اداری، روستایی و شهری به کار گرفته شده است. این دستگاه ها آب را با کیفیت استاندارد تصفیه می کند و به سهولت قابل بهره برداری است.

اکثر دستگاه های موجود دارای مشکلاتی از قبیل عدم حذف کامل عناصر خطرناک، عدم سازگاری با محیط زیست، نیاز به تجهیزات پیچیده، حذف بخش قابل توجهی از مواد معدنی مفید آب و تولید حجم غیر قابل قبول پساب هستند.

ویژگی های دستگاه

در تکنولوژی اکوسیو که سیستم آن به ثبت اختراع رسیده است از یک روش بسیار اقتصادی، موثر و ساده استفاده شده است که توانایی حذف عناصر خطرناک موجود در آب آرسنیک و فلزات سنگین را دارد و مواد مفید آن از جمله کلسیم را حذف نمی کند.

حذف آرسنیک و طیفی از آلودگی های مضر در منزل، کاهش سختی و مواد جامد آب، بهره برداری کاملا خودکار و پیوسته، قابلیت نصب روی دیوار آشپزخانه و سهولت بهره برداری، مناسب بودن برای فضای کاری کوچک، امکان انتخاب طرح و رنگ دلخواه مشتری، بدون اتلاف آب و هزینه بهره‌برداری پایین از جمله مزایای فناوری اکوسیو در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004844

وب گردی

وب گردی