حضور اعضای هیات علمی واحد رامسر در مدارس شهرستان به مناسبت هفته مشاغل

به مناسبت هفته مشاغل سعید آهنگران مقدم و حبیب رمضان نژاد اعضای هیات علمی گروه هنر و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به منظور معرفی رشته های این واحد دانشگاهی در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه شهرستان حضور یافتند.

به گزارش ایسکانیوز از رامسر، سعید آهنگران مقدم عضو هیأت علمی گروه هنر واحد رامسر در قالب یک کارگاه آموزشی با عنوان "شناخت رشته های هنری در سینما و گرافیک " رشته های نمایش، سینما و گرافیک را با تعریفی از استعداد و خلاقیت هنری و ارائه چگونگی و طرز توانایی فکری انسان را در چهار مرحله حفظ، یادآوری، تحلیل، استدالال و خلاقیت برای دانش آموزان بیان کرد.

وی ضافزود: زندگی کردن در ادوار مختلف، خود هنر است و امروزه از هنر برای رسیدن به هدف در رشته های مختلف استفاده می شود هم چنین استمرار و علاقمندی فرد در رشته هنری جهت رسیدن به هدف نهایی، میسر است حال آنکه می توان مانند خیلی از هنرمندان در کنار رشته های تخصصی دیگر این رشته را نیز بصورت مداوم و با علاقه مندی ادامه داد چرا که انسان به طور ذاتی با هنر زاده شده و هنرمند هنر را می آفریند تا به تماشاگران بیآموزد.

عضو هیات علمی گروه هنر، تمرین عملی و مداومت در اجرا و زیر مجموعه آن را در کنار آموختن اطلاعات نظری، ضروری دانست و گفت: با این تمرین ها، راه هنرمند در رسیدن به مقصد نهایی هموارتر می شود.

آهنگران مقدم در بخش پایانی ضمن تشکر از هماهنگی های خانم کفاشی مدیر مدرسه نمونه دولتی فاطمیه در برگزاری این کارگاه، آمادگی خود را برای برنامه ریزی بلند مدت و مداوم جهت آماده سازی دانش آموزان علاقه مند در تولید اثر هنری اعلام نمود و از دانش آموزان خواست در گام اول، برای بازید از آثار و تولیدات چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد و همچنین آشنایی با رشته های تخصصی بازیگری و کارگردانی در دانشگاه حضور یابند.

در ادامه حبیب رمضان نژاد استادیار رشته مهندسی مکانیک واحد رامسر به معرفی رشته مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، تاسیسات و.... برای دانش آموزان پرداخت.

رمضان نژاد ضمن معرفی گرایش های اصلی و فرعی مهندسی مکانیک و رشته های مرتبط با آن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نحوه ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در داخل کشور، زمینه های شغلی این رشته در صنایع مختلف مانند خودرو، نفت و پتروشیمی، سیمان، صنایع دفاع، انرژی های نوین و...را بطور کامل برای دانش آموزان تشریح کرد.

وی در ادامه در خصوص هدفمندی انتخاب رشته مهندسی مکانیک با رویکرد رفع یکی از مشکلات شهر رامسر و تولید برق از پتاسیل دریای خزر نکاتی را بیان کرد و در پایان به سوالات دانش آموزان در زمینه تولید انرژی، زمینه شغلی، ماشین های جنگی و. . . پاسخ داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004850

وب گردی

وب گردی