توضیحات عراقچی در رابطه با اظهاراتش در قبال مهاجران افغان

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: غربی ها نباید انتظار داشته باشند ایران هم تحریم شود هم هزینه پرداخت کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به دنبال برداشت‌های غلط از سخنان او که در گفت و گوی ویژه خبری روز چهارشنبه بوجود آمده بود، امروز شنبه با حضور تلفنی در برنامه صبحگاهی "سلام صبح بخیر"شبکه سوم سیما تاکید کرد: اروپا و آمریکا باید در قبال مهاجران افغان و غیر افغان مسئولیت پذیر باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از صحبت‌هایم در مورد اتباع افغان سوء برداشت و سوء تفاهم بزرگ شده است.

عراقچی تاکید کرد: از صحبت‌هایم سوءبرداشت و سوءتفاهم بزرگی صورت گرفته است.این تعبیر که "اگر تحریم‌ها فشاور بیاورد مجبوریم با افغان‌ها خداحافظی کنیم"، تعبیر بنده نیست،اصلا چنین برنامه‌ای هم نداریم.

وی ادامه داد: مشکل آوارگی افغان ها غربی ها هستند نه دولت و ملت ایران. در درجه اول غربی ها و کسانی که گروههای تروریستی را در این کشور ایجاد و حمایت کرده، نیرو و پایگاههای نظامی به افغانستان بردند مسئول هستند.آنها در این کشور جنگ به راه انداخته اند و مسبب آوارگی مردم افغانستان هستند.

عراقچی تاکید کرد: در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشند که فقط ایران هزینه های این کار را پرداخت کند. ما تاجایی که بتوانیم حتما این کار را انجام خواهیم داد.در حالی که ایران را تحریم کرده و آمریکا سیاست "نفت صفر" را در قبال جمهوری اسلامی دنبال می کند، توقع دارند همه هزینه ها را ما پرداخت کنیم. ما حتما این کار را ادامه خواهیم داد.

دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطرنشان کرد: حرفی که من در آن برنامه تلوزیونی زدم این بود که ما در برابر برادران و خواهران افغان گزینه های جدید قرار خواهیم داد.

کد خبر: 1004852

وب گردی

وب گردی