ایجاد نوآوری و خلاقیت استادان، موجب ظهور تفکر مولد می شود

چهره ماندگار زیست شناسی کشور در جمع اعضای هیئت علمی واحد ورامین گفت: استاد خلاق، مبتکر و نوآور از امکانات موجود حداکثر بهره را برده و موجب می شود به جای تقویت حافظه درجهت ایجاد تفکری مولد وخلاق اثرگذار واقع شود.

احمد مجد چهره ماندگار زیست شناسی کشور در جمع اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا معلمی را هنری بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی، ویژه ذات مقدس الهی است که در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم(ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.

استاد نمونه کشور در سالیان مختلف، قدردانی و تجلیل از معلم و استاد را تجلیل از مقام علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: گوهر و اجر کار معلم با هیچ شغل و حرفه ای قابل قیاس نیست چراکه معلم عهده‌دار تربیت یک نسل بوده و ارزش کار معلم بسیار بالاتر از معیارهای دنیوی است.

وی به برتری جایگاه تزکیه نسبت به تعلیم اشاره کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما تربیت، مقدم بر تعلیم است و این نکته نشان دهنده‌ی این است که تزکیه جایگاه برتری دارد و اهمیت و اولویت تزکیه و تربیت را می‌رساند.

مجد به لزوم خلاقیت و ابتکار در روش کار استادان تأکید و کرد ادامه داد: جامعه امروز نیازمند افرادی است که فکر و خرد را حاکم بر اعمال و افکار خویش قرار می‌دهند و چالش ها و موانع را به گونه ی ابتکاری از سر راه خود برمی‌دارند و وظیفه ی استاد است که راه و روش درست اندیشیدن را به دانشجو بیاموزد.

وی به جایگاه خلاقیت و ابتکار عمل در کار تدریس اشاره کرد و تصریح کرد: استاد خلاق، مبتکر و نوآور از امکانات موجود حداکثر بهره را برده و موجب می شود به جای تقویت حافظه درجهت ایجاد تفکری مولد وخلاق اثرگذار واقع شود.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از پنج دهه فعالیت های ارزشمند و صادقانه پروفسور مجد چهره ماندگار زیست شناسی کشور در عرصه تحقیق، پژوهش و تربیت دانشجویان متعدد تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004859

وب گردی

وب گردی