تجاری سازی سامانه مدیریت رخدادهای امنیتی با موفقیت انجام شد

توسعه فنی و تجاری سازی سامانه مدیریت رخدادهای امنیتی (SIEM: Security Information and Event Management) با مشارکت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطی پیام پرداز، با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این سامانه به عنوان محصول طرح ملی ساخت سامانه مرکز عملیات امنیت( SOC)، در حال حاضر در بیش از ۴۰ سازمان استفاده می گردد.

بنا بر این گزارش، این پروژه با حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در قالب یک کنسرسیوم سه جانبه به وسیله شرکت پیام پرداز، شرکت ایریسا و مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان با موفقیت اجرا گردیده و پس از آن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ارتقاء دانش فنی و تجاری سازی محصول این پروژه، اقدام به برگزاری مناقصه انتقال دانش فنی و تجاری سازی و فروش مرکز عملیات امنیت با حفظ حق مالکیت صنعتی و فکری نمود که در نهایت شرکت مهندسی ارتباطی پیام پرداز برنده این مناقصه گردید.

این گزارش حاکی است، مرکز ماهر طی یک اقدام حمایتی از تولیدکنندگان محصول SIEM در کشور، قراردادهایی را به منظور بومی سازی این صنعت منعقد نموده است.

گفتنی است مرکز عملیات امنیت (SOC) یک نهاد زیربنایی و کلیدی در حوزه امنیت شبکه است که با بکارگیری فرایندهای گوناگون، کارشناسان خبره و زیرسیستم های هوشمند می تواند خدمات امنیتی را به صورت مدیریت شده ارائه کند. این گستره وسیع خدمات، بنا بر نیازها و اهداف سازمان برای تثبیت امنیت تعیین می شوند. این سامانه بر اساس دریافت رویدادها و هشدارها از تجهیزات و خدمات متنوع مدیریتی و امنیتی و تعیین قوانین و الگوریتم های هوشمند که توسط کارشناسان خبره امنیت تنظیم می شوند، اقدام به کشف رخدادهای پیچیده و حملات امنیتی می کند و سپس طی فرایندهای مدون اقدامات پیش گیرانه یا واکنش های فعال صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004885

وب گردی

وب گردی