نقشه‌های تغییر دمای شهر تهران طی نیم قرن اخیر منتشر شد

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با همکاری سازمان هواشناسی کشور، برای نخستین بار نقشه‌های تغییرات میانگین دمای سالیانه شهر تهران طی نیم قرن اخیر را منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرکز آمار و رصد شهری وابسته به سازمان فاوای شهرداری تهران، برای اولین بار نقشه‌های تغییرات میانگین دمای سالیانه شهر تهران از سال 1346 تا 1397 را برای استفاده و تحلیل پژوهشگران در سامانه داده نمای تهران به نشانی data.tehran.ir منتشر کرده است.

به گفته روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پرتال داده نمای تهران در زیرمجموعه آب و هوا از بخش فهرست داده‌ها، نقشه‌های موضوعی مرتبط با تغییرات دمای تهران طی 50 سال اخیر را مشاهده و دریافت کنند.


گفتنی است سامانه «داده نمای تهران» از جمله درگاه‌هایی است که داده‌های آماری و اطلاعات مربوط به شهر را به صورت رایگان و بدون محدودیت خاصی در اختیار مردم قرار می‌دهد و امتیاز شاخص آن ارائه داده باز (Open Data) و قابل بهره برداری برای عموم است.


این پرتال دارای دسته‌بندی‌های متنوع اطلاعاتی در موضوعاتی از جمله ارتباطات، انرژی، آموزش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ساختمان و مسکن، صنعت و معدن، عمران و خدمات شهری، مالی - اقتصادی و.... است که هرکدام زیرمجموعه‌هایی از داده‌های مربوط به حوزه مشخص شده را دربر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004896

وب گردی

وب گردی