پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد از میان 10 هزار موضوع پژوهشی انتخاب می شود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۱۰ هزار موضوع پژوهشی پیرامون ۱۰ چالش ملی و منطقه‌ای از مهر ۹۸ موضوع پایان نامه دانشجویان می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد مهدی طهرانچی در تشریح جزئیات طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) اظهار داشت: این طرح که ۶ ماه گذشته به صورت رسمی رونمایی شد، به منظور حل مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ و … با همکاری و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان طراحی و برنامه ریزیشده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد سالانه ۸۰ هزار فارغ التحصیل در مقطع کارشناس ارشد و ۱۰ هزار نفر در مقطع PHD دارد که این افراد می‌توانند به عنوان یک اتاق فکر نقش مناسبی در حل مشکلات کشور داشته باشند، افزود: در حال حاضر نظام موضوعات آماده شده به طوری که ۱۰ هزار موضوع و زمینه پژوهشی پیرامون ۱۰ چالش علمی در سامانه قرار گرفته است.

وی درباره چالش‌های مورد بررسی و موضوعات پژوهش‌ها نیز گفت: محیط زیست و مواد و انرژی در بخش چالش‌های مهم ملی کشور قرار دارند. همچنین چالشهای منطقه‌ای نیز احصا شده‌اند. مثل منطقه آذربایجان که ۶۰ درصد تولید کفش چرم را برعهده دارد و یا یزد که در صنعت نساجی حائز اهمیت است، مورد بررسی و پژوهش قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد با اعلام اینکه از مهر ۹۸ دانشجویان کارشناسی ارشد مأموریت محور با این نظام حرکت کرده و برای پایان نامه‌های خود موضوعات پژوهشی ذکر شده در سامانه پایش را انتخاب خواهند کرد، اظهار داشت: در این راستا متخصصان در حوزه‌های مختلف می‌توانند در کنار اساتید دانشگاه به عنوان استاد مشاور به دانشجویان و پژوهشگران کمک کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004898

وب گردی

وب گردی