نکاتی که زنان در بازسازی اندام  پس از ابتلا به سرطان باید بدانند

دبیر علمی شاخه جراحی پلاستیک و زیبایی در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به امکان بازسازی سینه در زنان پس از ابتلا به سرطان گفت: این اقدام می‌تواند به صورت همزمان با جراحی سرطان و یا مدتی پس از انجام جراحی اولیه صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عطری در در آستانه برگزاری چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: این کنگره هجدهم تا بیست و دوم خردادماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود که جراحی پلاستیک و زیبایی یکی از شاخه‌های این کنگره به شمار می‌رود.
وی افزود: مباحث مختلف در مورد جراحی پلاستیک و زیبایی در این کنگره مطرح و بالغ بر 50 مقاله در این زمینه بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد همچنین ۷ پنل تخصصی در حوزه‌هایی همچون بازسازی سینه، سوختگی صورت ،اعمال جراحی زیبایی پس از کاهش وزن، جوانسازی اطراف چشم، جراحی بینی و نواقص مادرزادی جمجمه ،فک و صورت برگزار می شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان به شمار می رود ادامه داد: پس از برداشت تمام یا قسمتی از پستان به دلیل سرطان می توان از طریق بازسازی و جراحی پلاستیک اقدامات موثری برای بیمار انجام داد.
دکترعلی عطری با اشاره به اینکه باز سازی پستان می تواند همزمان با برداشتن بافت پستان هنگام جراحی سرطان انجام گیرد، گفت: در برخی از موارد نیز بازسازی به صورت تاخیری انجام خواهد گرفت که بافت موردنیاز از بدن خود بیمار و یا از طریق پروتز تامین می‌شود.
دبیر علمی شاخه جراحی پلاستیک و زیبایی در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران با تاکید بر اینکه امروزه همه تکنیک های بازسازی پستان در کشور به صورت پیشرفته انجام می‌گیرد، گفت: متاسفانه امروزه زنان زیادی درگیر سرطان پستان می شوند که با اطلاع رسانی به موقع می توان اقدامات موثرتری را برای آنها انجام داد به طوری که اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود عمل جراحی کوچک تری نیاز دارند و بازسازی کمتر و محدودتر خواهد بود.
رئیس بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: البته در صورتی که جراحی سرطان گسترده تر باشد بازسازی نیز می‌تواند به صورت وسیعتر انجام گیرد که همه روش‌های آن در کشور ما توسط جراحان پلاستیک صورت می‌گیرد و می توان از نسج خود بدن و یا پروتز برای تامین بافت از دست رفته اقدام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004924

وب گردی

وب گردی