صرف تقدیسی بودن کتاب قرآن کافی نیست/ اهمیت تدبیری بودن قرآن

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه قرآن را به کتابی تقدیسی تبدیل کرده ایم در حالی ‌که باید کتابی تدبیری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین خنیفر در نشست خبری رئیس دانشگاه فرهنگیان با عنوان «دانشگاه فرهنگیان مجری بخش دانشگاهی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» که در سالن شهید چمران این دانشگاه در حال برگزاری است، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن کریم مسیر درست زندگی را به ما نشان می دهد و کتابی است که برای زندگان آمده؛ اما ما بیشتر آن را برای مردگان می خوانیم و متاسفانه قرآن صرفا تبدیل به یک کتاب مقدس برای استفاده در سفره عقد، استخاره و... شده است.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت ویژه قرآن کریم در پیشرفت مادی و معنوی ادامه داد: آیه ای از قرآن می گوید «هر گاه فتنه ها مانند شب سیاه به شما هجوم آوردند به قرآن پناه آورید و همواره به همراه هر سختی، آسانی و آرامش نیز خواهد بود» همانطور که ۹۰ درصد دردهای ما روحی است، قرآن کریم هم می تواند دردهای ما را تسکین می بخشد.

خنیفر تصریح کرد: می توان گفت که اولین نمایشگاه قرآن کریم در زمان پیامبر (ص) بوده و از همان زمان وجود داشته و تا امروز نیز ادامه یافته؛ اما رسالت ما امروز سنگین‌تر و مهم‌تر از گذشته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: میزبانی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم بر خلاف سال های گذشته که به وزارت علوم و جهاد دانشگاهی واگذار می شد امسال برای اولین بار به دانشگاه فرهنگیان محول شد.

وی در ادامه گفت: امسال خلاقیت های بسیاری در بخش دانشگاهی این نمایشگاه به خرج داده شده است به همین دلیل انتظار داریم استقبال بیشتری از این بخش نسبت به سال های گذشته انجام شود. همچنین در بخش دانشگاهی دستاوردهای متعددی مربوط به دانشجویان دانشگاه های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.

خنیفر افزود: در این روزها حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور در حال حفظ جزء سی ام قرآن کریم هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال گذشته دانشجویان ما در ۱۴ رشته مختلف در مسابقات قرآنی توانستند به مقامات برتر دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: هنوز هم دریاهای علم بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که کشف نشده و اعجاز عددی و معنایی بسیاری نیز در آن وجود دارد که به ما مسیر درست زندگی را می آموزد؛ اما متاسفانه امروزه ما قرآن را تبدیل به کتابی تقدیسی کرده‌ایم در حالی ‌که باید کتابی تدبیری باشد.

خنیفر در پایان تاکید کرد: می توان گفت در نمایشگاه قرآن کریم امسال، برنامه های جدید و متفاوتی در بخش دانشگاهی خواهیم داشت، به عنوان مثال نرم‌افزارهای قرآنی و دستاوردهای فرهنگی و هنری توسط دانشجو‌معلمان طراحی شده است که قطعا با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004991

وب گردی

وب گردی