دسترسی رایگان به تمام متن بیش از ۱۰۰ میلیون مدرک علمی و فنی در «زدنی»

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) اعلام کرد: دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون مدرک علمی و فنی در سامانه «زدنی» فراهم شده و هم‌اکنون این خدمت با پشتیبانی این پژوهشگاه، به رایگان در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جنبش دسترسی آزاد به منابع علمی در جهان گسترش روزافزونی یافته است. در این میان، برخی از ناشران پیشرو بوده‌اند که از میان آنها می‌توان شرکت «ابسکو» (EBSCO) را نام برد. شرکت «پیشگامان دانش‌گستر فردا» با همکاری این ناشر، دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون مدرک علمی و فنی را در پلتفرم جست‌وجوی ویژه و توامند «ابسکو» در سامانه «زدنی» فراهم ساخته است. اکنون این خدمت با پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، به رایگان در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است.

«زدنی» به نشانی ZEDNEE.IO در چارچوب قوانین و مقررات جهانی و ملی و با نگه‌داشت حقوق و مالکیت مادی و معنوی پدیدآوران، بیش از ۱۰۰ میلیون مدرک علمی و فنی انگلیسی و فارسی را دربر دارد.بیشتر این مدارک را ناشران بزرگی مانند Wiley، IEEE، Elsevier و EBSCO داوری کرده‌اند.

گفتنی است با این خدمت، میلیون‌ها مقاله از ۲۰ هزار نشریه معتبر دارای فرآیند داوری، پایان‌نامه و رساله‌های بسیار، مقاله‌های بی‌شمار از همایش‌های علمی و مانند آن‌ها در «زدنی» به آسانی و رایگان در دسترس کاربران ایرانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005002

وب گردی

وب گردی