امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در راستای گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نشست امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های مشترک میان این دو نهاد با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران برجسته، گفت: امیدوارم دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بتواند آثار فاخری که در زمینه علم فلسفه وجود دارد و مبدا تفکر هم هستند را ترجمه و منتشر کند.

وی ادامه داد: در این زمینه ما برای آغاز می‌توانیم آثار دو یا سه متفکر بزرگ را ترجمه و نشر دهیم حتی می‌شود آثار متفکران امروزی کمتر شناخته‌شده را نیز نشر داد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: انجام این کار نه تنها باعث ایجاد یک سرمایه اقتصادی خواهد بود، بلکه نوعی سرمایه معنوی برای هر دو نهاد را هم در پی خواهد داشت.

سلیمی پیشنهاد راه‌اندازی «مدرسه‌های تابستانه» و ایجاد رشته‌های مشترک درسی را ارائه کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن حتماً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

از جمله مواردی که در تفاهم‌نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ذکر شده است می‌توان به اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک (کاربردی و نظری) و تبادل طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، همکاری در انتشار مجله های علمی-پژوهشی مشترک، همکاری در دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی-فرهنگی دیگر کشورها و نیز حضور اعضای هیئت علمی و محققان هر دو طرف در مجامع علمی جهانی به طور مشترک اشاره کرد.

همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی، چاپ و طبع کتاب‌ها، نشریات و اوراق با استفاده از ظرفیت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی و حمایت از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌های مرتبط با فعالیت‌ها و رسالت‌های کاری هر دو طرف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه همکاری می‌باشد.
گفتنی است این تفاهم‌نامه توسط حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و غلامرضا ذکیانی، سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به امضاء رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005004

وب گردی

وب گردی