تدوین و گردآوری کتاب آنزیم های کشاورزی از سوی عضو هیأت علمی واحد میانه

کتاب آنزیم های کشاورزی از سوی مهرداد عبدی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تدوین و گردآوری شده و به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد میانه، مهرداد عبدی عضو هیأت علمی واحد میانه در خصوص چاپ این کتاب اظهار کرد: ‌پیشرفت چشمگیر و پرشتاب علم و تکنولوژی در چند دهه اخیر باعث شده است تا تمامی زمینه های علمی از جمله آنزیم شناسی نیز متحول شود.

وی افزود: اگرچه بشر از زمان های دور به نوعی با آنزیم و تأثیرات آن آشنا بود ولی اهمیت و رشد سریع آن در اواخر قرن بیستم با توسعه علم و تکنولوژی صورت گرفت.

عبدی، به نقش بیولوژیکی آنزیم ها در بهبود کیفیت محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: نقش بیولوژیکی آنزیم ها در بهبود کیفیت محصولات تولیدی در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی از یک طرف و نقش آنها در تولید محصولات کشاورزی از طرف دیگر، باعث شد که آنزیم ها بسیار مورد توجه قرار گیرند.

عضو هیأت علمی واحد میانه درباره موضوعات کتاب آنزیم ها در کشاورزی بیان کرد: این کتاب حاوی مطالبی در مورد شناخت آنزیم ها از لحاظ ساختمان، مکانیسم عمل، نامگذاری، فعالیت کاتالیتیکی و انواع بازدارنده است که مطالعه آن اطلاعات جامعی به خواننده خواهد داد.

او با بیان اینکه در این کتاب سعی شده بیشتر روی خصوصیات آنزیم ها به ویژه آنزیم هایی که در متابولیسم گیاهی نقش دارند بحث شود گفت: کتاب آنزیم های کشاورزی که مطالب اصلی آن نتیجه مطالعات مستمر و مداوم از کتاب ها و منابع متعدد بود که در 10 فصل تنظیم شده است. به طوری که مخاطبان اصلی آن، دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مختلف کشاورزی و رشته های وابسته به فرآیندهای بیوشیمیایی هست.

وی خاطر نشان کرد: در این کتاب به کاتالیست های (کاتالیزورها) واکنش در سیستم های زیستی، یعنی آنزیم ها پرداخته شده و این آنزیم ها از برجسته ترین و تخصص یافته ترین پروتئین ها هستند.

کتاب آنزیم ها در کشاورزی در 10 فصل با موضوعات مختلف، از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در 155 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005013

وب گردی

وب گردی