لزوم تقویت همکاری دانشگاه امیرکبیر  با دانشگاه پوآتیه فرانسه

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توسعه ارتباطات بین الملل این دانشگاه در سال های اخیر گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا همکاری های علمی و آموزشی خود را با دانشگاه پوآتیه فرانسه تقویت کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی در نشست مسئولان دانشگاه پوآتیه فرانسه گفت: باتوجه به اینکه در فرانسه تحصیل کرده‌ام با دانشگاه‌های این کشور آشنایی لازم را دارم. دانشگاه پوآتیه فرانسه جزو دانشگاه‌های خوب این کشور است و آمادگی داریم تا همکاری‌های علمی و آموزشی خود را با این دانشگاه تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: درحال حاضر بیش از 4 و نیم میلیون دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند و این درحالی است که پیش از انقلاب اسلامی تنها 170 هزار دانشجو در کشور وجود داشت.

معتمدی اظهار کرد: بنابراین سیاست دولت بر این است که بر روی سرمایه‌های انسانی سرمایه‌گذاری کند؛ دانشگاه‌های بزرگ و دارای قدمت ایران همواره سعی کردند در کنار توسعه کمّی، توسعه کیفی را نیز دنبال کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: ارتباط بین‌المللی با دانشگاه‌های خوب دنیا یکی از روش‌های افزایش کیفیت علوم در سطح دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رود بنابراین دانشگاه‌های بزرگ ایران علاقه دارند با دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه پوآتیه فرانسه ارتباط داشته باشند.

پروفسور ایو ژان، رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه نیز در این جلسه گفت: این دانشگاه علاقه دارد در زمینه‌های ادبیات، حقوق، ریاضیات و محیط‌زیست با دانشگاه‌های کشور ایران همکاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: دانشکده ریاضیات این دانشگاه در حوزه‌هایی مانند بیولوژی و تصویربرداری پزشکی نیز فعالیت می‌کند که علاقه داریم در این حوزه‌ها نیز با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌های کشور ایران همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه اظهار کرد: همچنین در این دانشگاه در زمینه آب، انرژی و محیط زیست نیز فعالیت می‌کنیم و یک مرکز چند زمینه‌ای با محوریت شیمی، بیولوژیک و زیست محیطی نیز در این دانشگاه فعال است. دانشگاه پوآتیه جزو دانشگاه‌هایی است که در زمینه پیوند اعضا نیز فعالیت می‌کند.

معتمدی گفت: دانشگاه‌های مختلف در زمینه آموزش الکترونیکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دانشگاه ما نیز در این زمینه متمرکز شده و علاقه داریم که به صورت الکترونیکی نیز کار کنیم و تجربه خود را در این زمینه ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه تاکید کرد: این دانشگاه در حوزه‌های حمل و نقل و هوافضا نیز فعالیت می‌کند که در این حوزه‌ها نیز می‌توانیم با دانشگاه‌های ایران همکاری داشته باشیم.

پروفسور لوویر، معاون دانشگاه پوآتیه فرانسه نیز در این جلسه گفت: تحقیقات با کیفیت عالی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های کشور ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع محیط زیست گفت: دانشگاه پوآتیه فرانسه از سوی دولت به عنوان مسئول توسعه پایدار و توجه به ویژگی‌های زیست محیطی انتخاب شده است بنابراین تحقیقات در این زمینه برای ما بسیار مهم است.

همچنین در این نشست نمایندگان دانشگاه‌های تهران، الزهرا(س)، شهید بهشتی، تربیت مدرس، خوارزمی، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005016

وب گردی

وب گردی