هدایت  دانش آموزان در مسیر کاربردی کردن علم

ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند تا با رواج تفکر خلاق میان دانش آموزان، آنها را در مسیر کاربردی کردن این دانش قرار دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر سال اقدام به برگزاری المپیاد دانش آموزی می کند. المپیادی میان رشته ای که تلاش می کند با طراحی پرسش هایی خلاقانه و هدفمند پلی میان دانسته های پایه ای دانش آموزان باشد و آنها را با رویکرد تفکر خلاقانه در مسیر کاربردی کردن علوم هدایت کند.

ماریا ظهیری مسئول المپیاد دانش آموزی ستاد درباره برگزاری این رویداد گفت: المپیاد دانش آموزی هم راستا با اولویت های نقشه جامع علمی کشور که برخاسته از نیازهای جامعه و اهداف دراز مدت کشور است، برگزار می شود. این رویداد با دور اندیشی در مسیر تربیت نسل جوان و محققان این عرصه گام بر داشته است تا با بهانه رقابت در عرصه المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گامی برای کاربردی کردن آن میان قشر دانش آموزان و دبیران بردارد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری سه دوره از این المپیاد، مرحله دوم از دور چهارم آن نیز در سال جاری با استقبال قابل توجه دانش آموزان برگزار شد. استقبال از این رویداد و سیاست های کلان ملی کشور عزم ستاد را برای ادامه این مسیر محکم تر کرده است. همچنین نام گذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری مسئولیت مان را در قبال تربیت هدفمند مدیران و محققان کشور دو چندان می کند. آموختن الفبای مدیریت و رونق تولید در حوزه فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کنار کار تیمی و اخلاق پژوهش از جمله مواردیست که خط مشی مان را در سال جاری بر اساس آن تعریف کرده ایم. در راستای آماده سازی دانش آموزان برای رقابت در مرحله سوم این المپیاد، اردوی مهارت آموزی علمی تابستانی برگزار می شود که امسال نیز همچون دوره های گذشته، میزبان علاقمندان برتر این حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005035

وب گردی

وب گردی