رئیس کانون فارغ التحصیلان واحد اصفهان دبیر مجامع ادبی کشور شد

مهرناز آزاد رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان دبیر مجامع ادبی کشور انتخاب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان، دومین مجمع عمومی انجمن های ادبی سراسر کشور با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجریان و عوامل اجرایی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیران مجامع ادبی کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در آغاز این مجمع صالحی امیری گفت: شهید مرتضی مطهری با شناسه‌های مختلف و متنوع در ذهن مردم شناخته شده و از متفکرین و پایه‌گذاران انقلاب اسلامی است و از وجهه‌های کمتر شناخته شده وی جایگاهی است که او در ادبیات دارد جایگاه رفیعی که هرگز نمی‌توان آن را به فراموشی سپرد.

وی افزود: کتاب «داستان راستان» شهید مطهری با ۱۲۵ داستان یک تحول و الگو برای ادبیات ما بود تا بدانیم که چگونه می‌توانیم میراثمان را با یک زبان قابل فهم و ادبی به نسل کودکان، نوجوانان و جوانان منتقل کنیم و به جهت همین ارتباط با نسل های مختلف است که «داستان راستان» به عنوان یک اثر پرمخاطب در ۵۰ سال اخیر شناخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فواید برگزاری مجمع انجمن‌های ادبی گفت: ما با ایجاد این نهاد نوپا می‌توانیم گفتگو‌های متنوعی را با مجموعه‌های مختلف برگزار کنیم و اگر تا دیروز مجموعه‌ها با یک نام‌های تاریخی و گسسته روبه‌رو بوده‌اند، در حال حاضر با یک ساختار روشن مواجه‌اند و این کمک می‌کند تا گفتگو‌ها و اهداف مشخصی را دنبال کنیم

صالحی امیری تصریح کرد: ادارات استانی ارشاد، وزارت فرهنگ و بنیاد شعر و ادبیات داستانی آماده هستند که با طرح‌های مشترک، فرصت‌های ملی خود را بر قله ادبیات احیا کنند و این چشم انداز ماست و باید گام به گام به سمت تحقق آن حرکت کنیم.

پس از سخنان صالحی، مهرناز آزاد رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان دبیر مجامع ادبی کشور انتخاب شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر آزاد رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، رئیس انجمن شاعران جوان استان اصفهان، نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان، عضو هیئت مدیره خانه ارتباطات استان اصفهان و نماینده بنیاد صلح و مهربانی های کوچک در استان اصفهان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005080

وب گردی

وب گردی