آثار ارائه شده دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن به فروش نمی‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: پایان‌‌نامه‌های قرآنی واحدهای مختلف و نشریات دانشجویی در این زمینه از جمله آثار ارائه شده دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین ‌المللی قرآن است که به فروش نمی‌رسد و تنها آثار علمی و پژوهشی مرتبط با قرآن و عترت ارائه می‌شود.

مهدی فتح الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت‌ در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) آغاز به‌ کار کرده و تا ۴ خرداد ادامه خواهد داشت. واحد شهر قدس به عنوان میزبان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مجموعه دانشگاه آزاد تعیین شده است که با همکاری واحدهای تهران شمال، تهران مرکزی، علوم و تحقیقات و شهریار به ارائه آثار علمی و پژوهشی واحدهای مختلف در زمینه علوم قرآنی می‌پردازد.

وی افزود: ارائه بیش از 30 اثر هنری با موضوع قرآن و عترت که این آثار هنری جزو آثار برتر جشنواره قرآن و عترت کشوری هستند که توسط واحدهای دانشگاهی به نمایش درآمده و بیش از 15 نشریه دانشگاهی هم در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درباره چگونگی ارائه آثار واحدهای مختلف در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: آثاری که در غرفه دانشگاه آزاد ارائه می‌شود برگرفته از آثار کلیه واحدهای دانشگاهی در زمینه علوم قرآنی است و واحدهایی که به طور مستقیم و با ارائه آثار بیشتر در این غرفه حضور دارند واحدهای تهران شمال، تهران مرکزی، علوم و تحقیقات و شهریار هستند.

فتح الله درباره فروش آثار قرآنی در غرفه دانشگاه آزاد تاکید کرد: آثار ارائه شده در این غرفه فروش ندارد و تنها آثار علمی و پژوهشی مرتبط با قرآن و عترت ارائه می‌شود. مهم‌ترین دستاورد ارائه این آثار ارائه ذخیره ارزشمندی به پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم‌‌قرآنی است.

وی درباره اثرات برگزاری نمایشگاه قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی کشور یادآور شد: مهم‌ترین دستاورد برگزاری نمایشگاه قرآن، ایجاد گنجینه‌ای ارزشمند برای علاقه‌مندان علوم قرآنی و ارائه آثار فاخر برای ترویج صحیح دین است. دانشگاه آزاد اسلامی هم که دستاورد بزرگ آموزش عالی بعد از انقلاب بوده با ارائه آثار علمی و پژوهشی در این راستا، گنجینه ارزشمندی از علوم قرآنی را به دوستداران این علم ارائه کرده است.

گفتنی است، غرفه دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برنامه‌های قرآنی دانشگاه از طریق نمایشگرهایی در موضوعات مختلف نشریات قرآنی دانشگاه، کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم، کارگاه‌های روش تفسیر قرآن کریم، نشست‌های قرآنی شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، همایش‌ها و تئاتر دینی و مذهبی که در دانشگاه برگزار شده را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

ازجمله برنامه‌های غرفه دانشگاه آزاد در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌توان به کارگاه هنری تذهیب، کارگاه خطاطی و مسابقه قرآنی با عنوان شب‌های نورانی برای بازدیدکنندگان اشاره کرد که هر شب در پایان مسابقه به قید قرعه به تعدادی از برگزیدگان کارت هدیه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005081

وب گردی

وب گردی