ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با خلاقیت در زیباسازی محیط کتابخانه

رئیس کتابخانه دانشکده شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با خلاقیت در زیباسازی محیط کتابخانه در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نقش بسزایی را ایفا کرده است.

حمیرا اصلانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های خود در جهت تکمیل کتابخانه این دانشکده گفت: از سال 79 در کتابخانه دانشگاه آزاد واحد پزشکی فعالیت داشتم؛ اما بعد از جدا‌سازی دانشکده شیمی دارویی از دانشگاه علوم دارویی برای ساماندهی به امور کتابخانه مربوط وارد این دانشکده شدم.
وی افزود: ابتدای راه‌اندازی کتابخانه دانشکده شیمی دارویی با 250 جلد آغاز شد؛ اما در حال حاضر بیش از 3 هزار جلد کتاب داریم و سعی کردیم از طریق خریداری از نمایشگاه کتاب و دیگر واحدهای دانشگاهی همچنین اهدای کتاب توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته شیمی در زمینه تخصصی این رشته، کتابخانه مناسبی را ایجاد کنیم.


رئیس کتابخانه دانشکده شیمی دارویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران درباره هزینه‌‌های شخصی خود در تکمیل فضای کتابخانه تاکید کرد: برای تکمیل تجهیزات کتابخانه به هزینه شخصی خودم برای تکمیل برخی از وسایل کتابخانه اقدام کردم و این فضا را خانه دوم خودم می‌دانم؛ چون بیشتر ساعات روزم را در این فضا سپری می‌کنم، بنابراین ترجیح می‌دهم در بهترین شکل ممکن آماده ارائه خدمات به دانشجویان باشیم. بدون تردید، ایجاد فضای مناسب در جذب دانشجو و مخاطب در جهت گسترش، ترویج کتابخوانی و مراجعه دانشجویان به کتابخانه تاثیر‌گذار است.
اصلانیان یادآور شد: استفاده از امکانات و کتاب‌های موجود در کتابخانه دانشکده شیمی دارویی برای کلیه دانشجویان علوم‌پزشکی امکان‌پذیر و خدمات‌رسانی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی تاکید کرد: درصددیم با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری در جهت ساماندهی کتابخانه‌ای که توسط واحد مشهد به تولید رسیده یک شبکه متصل کتابخانه‌ای ایجاد کنیم و از این طریق کتاب‌ها بارگذاری شده تا آماده ارائه به دانشجویان باشد. در حال حاضر هم با دریافت کارت دانشجویی کتاب‌ها را به طور امانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم.
رئیس کتابخانه دانشکده شیمی دارویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران درباره پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و گسترش فرهنگ کتابخوانی متذکر شد: گسترش فضای مجازی و بالا بودن هزینه کتاب یکی از دلایل مهم کاهش سرانه مطالعه دانشجویان است و متاسفانه با این شرایط، دانشجویان تنها به خواندن کتاب‌‌‌های تخصصی برای پاس کردن دروس تخصصی دانشگاهی می‌پردازند که رسیدگی به این امر نیازمند توجه مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005093

وب گردی

وب گردی