اولویت وزارت علوم در ترویج گفتمان‌سازی قرآنی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت در دانشگاه‌ها در مناسبات اجتماعی مؤثر است و در این راستا ترویج گفتمان‌سازی قرآنی در دانشگاه‌ها اولویت دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، غلامرضا غفاری در آیین گشایش بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به پژوهش‌های گسترده در حوزه علوم قرآن در دانشگاه‌ها بیان کرد: جایگاه این تحقیقات و پژوهش‌ها به اندازه‌ای گسترده است که شاید نتوان حد و حدودی برای آن تصور کرد.

وی افزود: نوشته‌ها و آثاری که درباره این کتاب آسمانی در اختیار داریم، گواه بر این است که با دریای بیکرانی مواجه هستیم، اما وقتی درباره آموزه‌های قرآنی صحبت می‌کنیم، دانشگاه عرصه مهمی برای این امر است؛ چرا که استعداد‌های خوبی در این عرصه وجود دارد، اما نباید از آموزه‌های قرآنی در حوزه تدبر و تأمل غفلت کرد.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: در دانشگاه‌ها کانون‌های قرآنی و فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردارند، هر چند جای کار بیشتری دارند. فعالیت‌هایی که در حوزه قرآن و عترت در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، می‌تواند در مناسبات اجتماعی مؤثر باشد؛ در این راستا گفتمان‌سازی قرآنی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر حفظ، تلاوت و... باید جامعه دانشگاهی را ترغیب کنیم تا در عرصه‌های پژوهشی نیز ورود کنند و ما در این زمینه‌ها دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم.

آیین افتتاحیه بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سالن نشست‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و سایر مسئولان دستگاه‌های دانشگاهی برگزار شد.

گفتنی است بخش دانشگاهی نمایشگاه امسال با حضور دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط شامل دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر، پژوهشکده اعجاز قرآن (دانشگاه شهید بهشتی)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاددانشگاهی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار شده است و دانشگاه فرهنگیان میزبانی این دوره را به عهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005103

وب گردی

وب گردی