تربیت تکنسین دارو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از تربیت تکنسین دارو با همکاری انجمن داروسازان کشور در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه با هیأت مدیره انجمن داروسازان شعبه‌ استان اردبیل گفت: به منظور کسب مهارت و دریافت گواهینامه‌ مهارتی برای اشتغال در مراکز درمانی، کارگاه نسخه‌پیچی با اهدای گواهینامه از سوی انجمن داروسازان برگزار می‌شود.

وی افزود: تربیت نیروهای متخصص در حوزه‌ دارو، تولید دارو و فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله اهداف و برنامه‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن داروسازان شعبه‌ی استان اردبیل دنبال کرده و تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد می‌شود.

وی با تأکید بر شعار یک تخصص یک مهارت برای دانشجویان اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف و اعطای مدرک معتبر، دانشجویان ما بتوانند ضمن اخذ مدرک دانش‌آموختگی رشته‌ی مربوطه، به یک مهارت فنی نیز مسلح شده و در حین تحصیل یا بعد از دانش‌آموختگی بتوانند در بازار کار جذب شوند.

رسولی موضوع اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: نسبت به آینده‌ شغلی دانشجویان و دانش‌آموختگان خود بی‌تفاوت نیستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلف از جمله برگزاری کارگاه‌های تخصصی کسب مهارت، اجباری کردن درس اختیاری کارآفرینی برای همه‌ی دانشجویان و راه‌اندازی شرکت تعاونی دانشجویان و دانش‌آموختگان را می‌توان برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشتیاق و گرایش بیشتری به کارآفرینی دارند، ادامه داد: حضور و فعالیت 4 مرکز تحقیقاتی برای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور، واحدهای رشد و فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم ساخته تا ایده‌های خود را در این دانشگاه تا مرحله تولید و تجاری‌سازی پیش ببرند.

در ادامه داور درخشان رئیس انجمن داروسازان شعبه اردبیل نیز بر همکاری مشترک دو مجموعه برای ارتقای سطح علمی و مهارتی دست‌اندرکاران دارو و افراد علاقه‌مند برای فعالیت در این حوزه تأکید کرد.

درخشان گفت: برای توانمندسازی داروخانه‌ها تاکنون 6 دوره نسخه‌پیچی برگزار شده و انجمن این آمادگی را دارد که برای تربیت افراد ماهر در این زمینه، نهایت همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل داشته باشد.

وی با تأکید بر اعتبار مدرک‌های صادره در این دوره‌ها اظهار کرد: مدرک معتبر نسخه‌پیچی و مجوز فعالیت فقط از سوی انجمن داروسازان صادر می‌شود و مدرک‌های صادره از سوی شرکت‌های مختلف اعتباری نداشته و همه آن‌ها ملزم هستند مجدد در دوره‌های مربوط به این انجمن شرکت کنند تا مدرک معتبر بگیرند.

رئیس انجمن داروسازان شعبه‌ی اردبیل بیان کرد: انجمن داروسازان کشور از 80 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و بالای 40 شعبه‌ فعال در سطح کشور دارد.

دیگر عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان شعبه‌ی اردبیل نیز کارگاه نسخه‌پیچی را شامل 60 ساعت دروس نظری و 60 ساعت عملی توصیف کرد.

جلال کرامت گفت: در این دوره آشنایی با انواع گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، لوازم آرایشی و بهداشتی، شناخت انواع داروها، قوانین بیمه‌ای، کاربردهای داروها، عوارض ناخواسته‌ی دارو و برنامه‌های نرم‌افزاری داروخانه‌ها تدریس می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005112

وب گردی

وب گردی