راهکارهای جدید فناورانه حوزه «آموزش» ارائه شد

سیزدهمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپی» منتشر شد که این جلد به شرکت های استارت‌آپ در حوزه آموزش اختصاص دارد. ارائه راهکارهای جدید فناورانه حوزه آموزش یکی از بخش‌های این کتاب است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار سیزدهمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپی» خبر داد و بیان کرد: این جلد به شرکت های استارت‌آپ در حوزه آموزش اختصاص دارد. در این حوزه، فعالیت های استارت‌‌آپی خوبی در کشور شکل گرفته است که این کتاب و بررسی تجربیات جهانی در این حوزه می تواند مسیر را برای آنها هموارتر کند.

کرمی ادامه داد: یکی از اهداف عمده نظام های آموزشی، تربیت متخصصان برای رفع نیازهای شغلی در حوزه های مختلف است. در عصر جدید و با ظهور فناوری ها و توسعه نوآوری در صنایع شاهد ایجاد تغییرات قابل توجه در بخش ها و حوزه های کسب و کار هستیم که هر یک نیازمندی های شغلی و مهارتی خاصی را طلب می کنند. این نیازها به سرعت در حال تغییر هستند و این امر به تحول و انعطاف در محتوا، ابزار و فضای نظام آموزشی دارد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون افراد فعال در جامعه نسبت به سال های گذشته در سنین پایین تری قرار دارند، توسعه مهارت های زندگی، ارتقای سواد هزاره سوم و شکوفایی هوش هیجانی افراد یکی از اهداف نظام آموزشی است. در حال حاضر با حضور بسترهای اجتماعی و نقش آفرینی فناوری در زندگی انسان ها زمینه برای به‌کارگیری این فناوری ها و ابزارها در راستای افزایش مهارت های زندگی و تجهیز به دانش هزاره سوم مهیاست.

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و آنلاین آموزشی

کرمی در ادامه به بخش های این کتاب اشاره کرد و گفت: پیشران های تحول در نظام آموزشی، روندهای جدید فناورانه حوزه آموزش، چالش ها و فرصت های کلیدی حوزه آموزش، زنجیره فعالیت در استارت‌‌آپ های حوزه آموزش و توسعه مهارت های شغلی و حرفه ای را از موارد مطرح شده در این کتاب است.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و آنلاین آموزشی، تعاملی شدن فرآیند آموزش، استفاده از ظرفیت آموزش از راه دور، بهره گیری از یادگیری مبتنی بر پردازش ابری و تغییر محتوا از متن صامت به محتوای تجربی و چند وجهی را از روندهای جدید فناورانه حوزه آموزش دانست.

13 جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌‌آپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است که این اقدام با توجه به فرهنگسازی و توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارت‌‌آپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه توسط انتشارات دانش بنیان فناور و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد. علاقه مندان به فروش این انتشارات می توانند برای دریافت فایل pdf اینجا کلیک کنند. همچنین علاقمندان برای دریافت سایر جلدهای کتاب می توانند به سایت معاونت علمی و فناوری بخش مجموعه کتاب های استارت‌‌آپی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005120

وب گردی

وب گردی