فراخوان سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجوز برگزاری آزمون تلک

سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجوز برگزاری آزمون زبان آلمانی تلک (telc)، فراخوانی صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجوز برگزاری آزمون زبان آلمانی تلک (telc)، فراخوانی صادر کرد.

در فراخوان این سازمان آمده است: سازمان سنجش آموزش کشور قصد دارد تا زمینه توسعه و توزیع مناسب مراکز مجاز برگزاری آزمون زبان آلمانی تلک را در سراسر کشور فراهم کند. لذا دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و سایر مؤسسات آموزشی دارای مجوز فعالیت آموزشی و سابقه فعالیت در زمینه آموزش زبان آلمانی در صورت تمایل به اخذ مجوز برگزاری آزمون زبان آلمانی تلک از سوی سازمان سنجش آموزش کشور (تنها مرجع قانونی صادر کننده مجوز برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در کشور)، می‌توانند درخواست‌های خود را جهت بررسی به این سازمان ارسال کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور، شرایط اولیه اخذ مجوز را هم در ادامه اعلام کرد: داشتن مجوز فعالیت آموزشی معتبر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و ...، داشتن وبگاه معتبر، مستقل و فعال، داشتن فضاها و تجهیزات استاندارد از جمله فضا و تجهیزات برگزاری آزمون کتبی (به اندازه کافی بزرگ، صندلی مناسب، چیدمان سطری و ستونی صندلی‌ها با رعایت فاصله حداقل 1.5 متر از هر طرف، سامانه روشنایی، سامانه پخش صدا، سامانه سرمایشی و گرمایشی، ساعت دیواری و ...)، سرویس بهداشتی مناسب و کافی متصل به فضای برگزاری آزمون کتبی، فضای مستقل برای استقرار و مدیریت سامانه پخش صدا و اعلام فرامین صوتی برای فضای برگزاری آزمون کتبی.

مراحل اخذ مجوز هم در فراخوان سازمان سنجش آموزش کشور ذکر شده است: مؤسسه برای برگزاری آزمون زبان آلمانی تلک در ایران باید نسبت به اخذ دو مجوز یکی از سازمان (مرجع قانونی صادر کننده مجوز برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در کشور) و دیگری از مؤسسه تلک آلمان (صاحب امتیاز آزمون تلک) اقدام کند.

سازمان سنجش در صورت تأیید مدارک، فضا و تجهیزات ضمن اعلام نتیجه در صورت تمایل مؤسسه، سازمان مؤسسه را برای اخذ مجوز زبان آلمانی از مؤسسه تلک به دانشگاه FHM در کشور آلمان (نماینده مؤسسه تلک) معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005121

وب گردی

وب گردی