استادان دانشگاه موتور محرک دانشجویان در توسعه و تحول کشور هستند

رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: استادان دانشگاه موتور محرک دانشجویان در توسعه و تحول کشور هستند که با ایجاد روحیه خودباوری و تقویت عزت نفس نسل جوان دانشجو نقشی تعیین‌کننده در پیشرفت فردای ایران دارند.

سلیمان ایران‌‌زاده رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاورهای علمی و پژوهشی خود به عنوان یکی از استادان برتر دانشگاه آزاد گفت: مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت صنعتی واحد تهران مرکزی گذراندم و مقطع دکتری را هم در همین رشته در واحد علوم و تحقیقات گذراندم.

وی افزود: تاکنون 40 کتاب در زمینه مدیریت صنعتی تالیف کردم و 150 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات داخلی و بین‌المللی به ثبت رساندم.

رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره ویژگی‌های یک استاد نمونه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین ویژگی یک استاد نمونه، آگاهی از بروزترین یافته‌‌های علمی رشته تخصصی خود از طریق تحقیق و پژوهش بوده و باید توانایی برقراری تعامل مناسب با دانشجویان را داشته باشد.

ایران‌‌‌زاده درباره حضور در ایران علی‌رغم دریافت پیشنهاد از دیگر کشورها یادآور شد: از کشورهای مختلفی چون کانادا، پیشنهاداتی برای تدریس و حضور داشتم و با وجود اینکه امکانات بهتری در این کشورها برای استادان دانشگاه فراهم است اما هرگز فکر خروج از ایران را نداشتم. همیشه معتقد بودم چون از امکانات کشورم برای ادامه تحصیل استفاده کردم باید بعد از رسیدن به مدارج عالیه دینم را به سرزمین مادری خود ادا کنم.

وی درباره نحوه انتخاب استاد نمونه در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از میان 300 استادبرتر در کل واحدهای دانشگاه آزاد در نهایت 14 نفر به عنوان استادان برتر با گذر از فیلترهای مورد نظر و دستاوردهای علمی و پژوهشی و معیارهای فرهنگی انتخاب شدند.

رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره نقش استادان دانشگاه برای ایجاد خودباوری در میان نسل جوان دانشجو متذکر شد: استادان دانشگاه موتور محرک دانشجویان در توسعه و تحول کشور هستند که با ایجاد روحیه خودباوری و تقویت عزت نفس نسل جوان دانشجو نقشی تعیین‌کننده در پیشرفت فردای ایران دارند. اگر نحوه انتخاب استادان دانشگاه با دقت بیشتری انجام شود بدون شک، افرادی بر مسند استادی تکیه می‌زنند که قابلیت تربیت نسلی عزتمند و خودباور را خواهند داشت که این امر در نهایت منجر به خودکفایی در بسیاری از امور مهم و حساس کشور خواهد شد.

ایران‌‌‌زاده در پایان درباره نقش اثر گذار دانشگاه آزاد در جامعه تصریح کرد: دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی در سراسر کشور منجر به خدمات رسانی و تحولات همه جانبه در کشور شده که علاوه بر افزایش سطح سواد در محروم‌ترین نقاط ایران، خدمات فرهنگی بسیاری را ارائه کرده و بدون تردید این دانشگاه بزرگ کشور بازوی پرتوان آموزش عالی در حل مسائل کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005177

وب گردی

وب گردی