شکایت ساکنان استرالیا به سازمان ملل

ساکنان جزیره تورس استرالیا اعلام کردند دولت این کشور اقدامی برای کاهش مخاطرات تغییرات آب و هوایی انجام نداده است؛ به همین علت شکایتی را در این زمینه به سازمان ملل برده‌اند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، مردم بومی تنگه تورس استرالیا یک شکایت مبنی بر ناتوانی دولت در مقابله با تغییرات آب و هوایی را به سازمان ملل متحد برده‌اند.

آن ها اعلام کردند که استرالیا در مقابله با مخاطرات تغییرات آب و هوایی شکست خورده و کشور و فرهنگ خود را در معرض خطر قرار داده است.

هشت کمیته از ساکنان تنگه تورس به کمیته حقوق بشر سازمان ملل در شهر سوئیس ژنو شکایت کردند که گرمایش جهانی، میراث و فرهنگ آن‌ها را تهدید می‌کند.

«ClientEarth» که یک سازمان غیر انتفاعی زیست محیطی است و از این پرونده حمایت می‌کند گفت که این اولین بار است که ادعای عدم اقدام دولت در مورد تغییرات آب و هوایی و نقض حقوق بشر در سازمان ملل مطرح شده است.

ساکنان این جزیره می گویند دولت استرالیا سیاستی برای مقابله با کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در کشور ندارد و منافع صنایع، سوخت فسیلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این شکایت، ساکنان از سازمان ملل درخواست کردند که قانون بین المللی حقوق بشر برای استرالیا لازم است تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2030 نسبت به 2005 به مقدار 65 درصد کاهش دهد.

آنها بر این باورند که این کشور باید تا سال 2050 به طور کامل از استفاده و صادرات زغال سنگ جلوگیری کند.

سطح بالای آلاینده‌های صنعتی و تعدادی از فرایندهای انسانی باعث تغییر آب و هوا شده‌اند. عوامل مختلف طبیعی و انسانی این فاجعه مسئول ایجاد تغییرات اساسی در میانگین آب و هوا، گرم شدن کره‌ زمین و تغییراتی در تابش خورشیدی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005178

وب گردی

وب گردی