دولت ونزوئلا به درخواست گوایدو واکنش نشان داد

دولت ونزوئلا ضمن رد هرگونه مداخله نظامی آمریکا در این کشور، درخواست «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را بی شرمانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت قانونی ونزوئلا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: درخواست خوان گوایدو برای مداخله نظامی ایالات متحده در ونزوئلا، اقدامی بی شرمانه است که تنها هدف از آن بی ثبات سازی کشور و نابود آن خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آمریکا هیچ گاه نخواهد توانست در ونزوئلا مداخله کند اما سیاست نفرت انگیز گوایدو چیزی جزء خدمت به واشنگتن و نادیده گرفتن منافع ملی کشور نیست.

در همین ارتباط «دلسی رودریگز»، معاون «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا این اقدام را به شدت مورد انتقاد قرار داد و فرستاده گوآیدو در آمریکا را به پیمودن راهی به سوی مداخله نظامی آمریکا متهم کرد.

لازم به ذکر است «کارلوس وچیو»، نماینده خوان گوایدو در واشنگتن، روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای از نیروهای نظامی آمریکا خواست در شرایط کنونی ونزوئلا که دچار بحران سیاسی شده است از این کشور حمایت کنند.

در نامه وچیو به «کریگ فالر»، فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا، ادعا شده است: «ما از یک برنامه استراتژیک و عملیاتی استقبال می‌کنیم تا بتوانیم به تعهدات قانونی خود در مقابل مردم ونزوئلا عمل کنیم تا رنج آن‌ها کاهش داده و دموکراسی خودمان را بازیابیم».

انتهای پیام /

کد خبر: 1005179

وب گردی

وب گردی