فعالیت های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، ارزشمند و قابل تحسین است

‌‌‌‌‌‌‌استاندار خوزستان با حضور در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: با اینکه تب و تاب سیل و سیلاب در استان تمام شده است و قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد، کاری ارزشمند و قابل تحسین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های قرارگاه جهادی دانشگاه خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با ارتباط مستمر و موثر و برنامه ریزی شده با استانداری، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و دیگر نهادها توانست کاری جهادی و بزرگ را انجام دهد که همین جا از تمام مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه گفت: در سیل اخیرخداوند بزرگ توفیق کمک رسانی به مردم سیل زده نصیب را به ما عطا کرد و از اینکه توانستیم قدمی برای این مردم برداریم، خداوند را شاکریم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در سیل اخیر، شرایطی همانند دوران دفاع مقدس در استان بوجود آمد که جز با همدلی و در کنار هم بودن، نمی شد به مردم خدمت کرد و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هم از همان ابتدای وقوع سیل در کنار دیگر نهادها توانست به وظیفه خود به شایستگی عمل کند.

در ادامه حجت الاسلام براتی رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هم در سخنانی گفت: همزمان با وقوع سیل در استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به عنوان قرارگاه جهادی اصلی و در برخی شهرها از جمله آبادان، سوسنگرد، شادگان، هویزه، شوش، حمیدیه، باوی، شوشتر و کارون قرارگاه های جهادی فرعی و به منظور امدادرسانی ایجاد شد.

حجت الاسلام فرج اله براتی با اشاره به اهداف تشکیل این قرارگاه ها، افزود: هدف از تشکیل قرارگاه ها، کمک رسانی و شناسایی، رسیدگی، بررسی و در نهایت رفع مشکلات مردم شهرها و روستاهای گرفتار در سیل بوده است.

وی با بیان اینکه ۵ آمبولانس برای ارائه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده حضور داشتند، گفت: همچنین خدمات پزشکی، دامپزشکی، روانپزشکی، مامایی و روانکاوی توسط نیروهای جهادی دانشگاه به جهت خدمات رسانی به مردم انجام شد.

رییس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه حضور آمبولانس های دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده، سبب ایجاد آرامش مردم شد، گفت: علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی و مواد غذایی، قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان ارتباط خوبی با سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام براتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به کمک سیل زدگان بشتابید، افزود: به شکل های مختلف و به صورت مستمر اقلام مورد نیاز و ضروری سیل زدگان تهیه و توسط نیروهای جهادی دانشگاه توزیع شد و این نیروها در امر نظافت مناطق نیز مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به کمک سیل زدگان بشتابید، افزود: به شکل های مختلف و به صورت مستمر اقلام مورد نیاز و ضروری سیل زدگان تهیه و توسط نیروهای جهادی دانشگاه توزیع شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، ایجاد ایستگاه‌های سلامت، اسکان مردم سیل‌زده و توزیع اقلام را از جمله اقدامات مهم قرارگاه استان خوزستان، دانست و تصریح کرد: با تلاش مجموعه دانشگاه، از ماشین آلات سنگین نیز به جهت پاکسازی مناطق سیل زده استفاده شده است.

وی با اشاره به فعالیت های نیروهای بسیجی دانشگاه، عنوان کرد: اعضای بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و همچنین بسیج کارکنان دانشگاه، به کمک مردم شتافتند و اقدامات خوب و بسیاری در زمینه پاکسازی مناطق، تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان و همچنین ایجاد سیل بند در روستاهای درگیر بحران سیلاب، انجام دادند، که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام براتی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل پژوهشی در رفع مشکلات پس از بحران سیل، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیشترین همکاری را در خصوص انجام مسائل پژوهشی با توجه به بحران سیل انجام خواهد داد و تا پایان این بحران در کنار مردم بوده و مشکلات آنان را پیگیری و در حد توان رفع می کند.

معاون عملیاتی اجرایی قرارگاه هم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های قرارگاه از ابتدای سیل تا کنون گفت: به دستور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی قرارگاه جهادی با هدف رویکرد خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه تشکیل شد و توانست با حضور نیروهای جهادی خود به مردم در زمینه های مختلف، خدمت رسانی کند.

احمد صالحی آرا با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی دانشگاه برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات ناشی از سیل در کنار کمک رسانی یه مزدم تشکیل شده است، به ارائه آماری از قرارگاه جهادی پرداخت و گفت: ما در این مدت ۳۹ نفر پزشک عمومی و متخصص، ۸۴ نفر پرستار و ماما، ۱۵ نفر دامپزشک، ۱۴ نفر روانشناس را به مناطق سیل زده اعزام کردیم تا از طریق ایستگاه های سلامت و آمبولانس ها نسبت به خدمت رسانی اقدام کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005188

وب گردی

وب گردی