1200 دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد استان هرمزگان، مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: 50 رشته دکتری در واحدهای سطح استان وجود دارد که دربردارنده همه شاخه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم‌پزشکی و هنر می‌شود که در هر کدام از این رشته‌ها بین 7 تا 9 نفر پذیرش دانشجو داریم.

مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظرفیت‌های موجود مقطع دکتری در واحدهای دانشگاهی این استان گفت: در مجموع، 50 رشته دکتری در واحدهای سطح استان وجود دارد که دربردارنده همه شاخه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم‌پزشکی و هنر می‌شود که در هر کدام از این رشته‌ها بین 7 تا 9 نفر پذیرش دانشجو داریم.

وی افزود: امسال رشته‌‌هایی چون مدیریت آموزشی، معماری و عمران را به عنوان رشته‌‌‌های جدید مقطع دکتری در واحد کیش اضافه کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: به تناسب ظرفیت موجود در استان رشته‌‌‌هایی مرتبط با عمران سواحل و شیلات و زیست دریایی از جمله رشته‌هایی هستند که متناسب با اقلیم منطقه در واحدهای دانشگاهی سطح استان ایجاد کردیم که دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته‌ها با توجه به امکان مناسب در جهت اشتغال و شرایط منطقه‌ای موجود می‌توانند وارد بازارکار شوند.

باقری یادآور شد: در حال حاضر، 1200 نفر دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره افزودن رشته‌های بین رشته‌ای در مقطع دکتری دانشگاه آزاد استان هرمزگان خاطر نشان کرد: رشته‌های بین رشته‌ای در مقطع دکتری کمتر توسعه یافته و بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد وجود دارد که در این مقطع رشته‌‌هایی مثل مهندسی مواد، مکاترونیک و حقوق محیط زیست از جمله رشته‌هایی است که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد استان هرمزگان تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان درباره نحوه مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری تاکید کرد: سال گذشته، مصاحبه دکتری در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور به صورت منطقه‌ای بود و پذیرفته‌شدگان دکتری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان برای انجام مصاحبه به واحد کرمان رفتند.

باقری در پایان درباره پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع دکتری متذکر شد: پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بر مبنای معدل و تعداد آثار علمی و پژوهشی و مقالات ISI انجام می‌شود.

گفتنی است، ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 از روز چهارشنبه مورخ 2/11/ 98 آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

در پذیرش دانشجوی دکتری بدون آرمون استعدادهای درخشان، شرط معدل برای گروه‌‌‌‌‌های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است و حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی 17، علوم انسانی 18.5 و سایر گروه‌های آزمایشی 17.5 است همچنین حداقل نمره پایان‌‌‌‌‌نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 18.5 باشد.

رشته‌ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد.
داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، باید فایل مقالات و تولیدات علمی را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

متقاضیان باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند.
آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمی‌توانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005193

وب گردی

وب گردی