دانشکده‌های داروسازی لیسبون و تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه مشترک بین دانشکده‌های داروسازی دانشگاه لیسبون پرتغال و دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم نامه در نشست مشترک شرکت‌های دارویی ایران و پرتغال در لیسبون که توسط سفارت پرتغال در ایران و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتغال برنامه ریزی شده بود به امضا رسید.

این تفاهم نامه در خصوص گسترش همکاری‌های آکادمیک، علمی، فرهنگی و تلاش برای یافتن زمینه‌های جدید برای تبادل دانش بین دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های مشترک است و هفت عنوان همکاری در نظر گرفته شده است.

با توجه به مذاکرات قبلی بین دو دانشکده و توافق در خصوص موضوعات مورد همکاری، تفاهم نامه‌ای در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ در مرکز AICEP لیسبون با حضور رؤسای دو دانشکده و مسئولان سفارتخانه‌های پرتغال و ایران و چند نفر از حوزه صنایع دارویی امضا شد.

اهم عناوین همکاری در این تفاهم نامه، تبادل دانشجویان مقاطع دکتری عمومی داروسازی و تحصیلات تکمیلی به طور سالیانه در تعداد مورد توافق، تبادل اساتید، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و بین المللی، برگزاری برنامه‌های آموزشی به صورت کارگروهی، سمپوزیوم و سخنرانی‌ها، تبادل یافته‌های حاصل و تهیه مواد مورد نیاز منطبق با سیاست‌های دو دانشکده و گسترش فعالیت‌های آکادمیک بین دو دانشگاه است.

پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، پس از ارائه جزئیات و بررسی طرفین و تأیید نهایی، به طور رسمی شروع خواهد شد.

همچنین مقرر شد در اولین فرصت موضوعات پیشنهادی توسط هر دو دانشکده مورد بحث قرار گیرد و این همکاری هر چه زودتر اجرایی و هر دو هفته یک بار به صورت مجازی تبادل نظر بین گروه‌های آموزشی دو دانشکده انجام پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005204

وب گردی

وب گردی