رسالت دانشگاه، ایجاد کارآفرینی مبتنی بر نوآوری است

معاون پژوهشی واحد تبریز گفت: عمده رسالت دانشگاه ایجاد کارآفرینی های مبتنی بر نو آوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از تبریز حسن رسولی معاون پژوهشی واحد تبریز، در نشست کارآفرینی با موضوع صنعت لیزر گفت: نخستین نشست کارآفرینی با موضوع لیزر در صنعت یک نشست نوآورانه است. این نشست مبتنی بر تکنولوژی سطح بالای لیزر است. لیزر اختراع قرن است که امروزه همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در شرایط کنونی دو چالش، بوجود آمدن شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک که معادلات اقتصادی جامعه را بهم زده اند و اشباع سازمان ها و ادارات از نیروی انسانی موجب تغییر محیط کسب و کار شده است.

رسولی افزود: امروزه صرف داشتن مدرک تحصیلی شرایط را برای ورود به بازار کار فراهم نمی کند لذا دانشجویان می بایست در کنار تحصیل مهارت های کسب و کار را یاد بگیرند و برگزاری این نشست ها تاثیر زیادی در آینده شغلی دانشجویان خواهد داشت.

حبیب تجلی رئیس مرکز تحقیقات بیوفتونیک واحد تبریز نیز در حاشیه برگزاری این نشست در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز از تبریز گفت: به دنبال برگزاری سال جهانی نور در سال 2015، یونسکو با حمایت 27 کشور جهانی، که ایران نیز جزو آنها بود، از سازمان ملل درخواست نمود به منظور معرفی بیشتر نور و نقش کلیدی آن در ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جوامع بین المللی یکروز از سال به عنوان روز جهانی نور معرفی شود. این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و روز 16 می مصادف با 26 اردیبهشت به عنوان روز جهانی نور معرفی شد.

تجلی تصریح کرد: هدف از این گردهمایی ضمن گرامیداشت روز جهانی نور، آشنایی با کاربردهایی از نور خاصی است که در نیمه دوم قرن بیستم تولید شد و به اسم لیزر نام گرفت که در زندگی روزمره ما نقش حیاتی ایفا می کند. لیزر در علم پزشکی انقلاب ایجاد کرده و از طریق اینترنت ارتباطات بین المللی را مقدور ساخته است. لیزر بطورغیر قابل تصوری برای ساخت و تحقیقات مدارهای مجتمع الکترونیکی بکار گرفته شده است و نقش عمده ای در قابلیت¬های دفاعی پیشرفته و تامین انرژی مورد نیاز بشری ایفاکرده است.

تجلی افزود: اکثر دانشجویان با رشته های مرتبط با نور اطلاعات کافی در خصوص نور و کاربردهای مبتنی بر آن و آینده شغلی خود ندارند. دراین نشست سعی بر این شده است تا به فرصت¬های شغلی که لیزر می تواند در کشور عزیزمان فراهم آورد، اشاره شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیوفتونیک واحد تبریز درمورد تاسیس مرکز بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بیوفوتونیک علم تولید و مهار نور به منظور تصویر برداری، آشکار سازی و دسترسی به محیط های زیستی است و می توان گفت که تکنولوژی بیوفوتونیک از ترکیب سه تکنولوژی مهم فوتونیک، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی بوجود آمده است. نیاز منطقه و کشور به آموزش و تحقیقات در این شاخه ایجاد مرکز تحقیقات بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را ضروری ساخت. این مرکز شامل چهار گروه لیزر در مغز واعصاب، لیزر در ناباروری، لیزر در سرطان و همچنین حسگرهای زیستی –نوری است.

تجلی از برگزاری کارگاه عملی و نظری در مهرماه سال جاری خبرداد و افزود: با توجه به استقبال چشمگیر از سوی دانشجویان رشته های لیزر در پزشکی، مهندسی اپیتکولیزر و فیزیک در سال جاری کارگاه نظری و عملی لیزر برگزار خواهد شد تا دانشجویان بتوانند به صورت عملی با ساخت لیزر های پزشکی و صنعتی و کاربردهای آن آشنا شوند.

رئیس مرکز تحقیقات بیوفتونیک واحد تبریز تصریح کرد: این نشست کارآفرینی با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران زیر نظر معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مرکز تحقیقات بیوفوتونیک این دانشگاه با برگزاری نشست های نوآورانه، بارقه امید در دانشجویان ایجاد کرده و بتواند پاسخگوی سوالات متعدد دانشجویان در مورد آینده شغلی خود در این رشته باشد.


کد خبر: 1005223

وب گردی

وب گردی