انتشار کتاب " مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید (ویرایش پنجم)"

کتاب "مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید (ویرایش پنجم)" توسط محسن امامی و ابراهیم سوزنچی‌کاشانی تدوین و توسط مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کتاب "مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید (ویرایش پنجم)" توسط محسن امامی و ابراهیم سوزنچی‌کاشانی تدوین و توسط مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منتشر و روانه بازار شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: هدف نوآوری خلق کسب‌وکار است. متدها و ابزارهای مناسبی در صنعت ایجادشده که به سازمان‌دهی و مدیریت فرآیندهای نوآوری کمک می‌کند و هدف آن کنترل بهتر ارزش‌افزوده، هزینه‌ها و ریسک است. کارمندان، تأمین‌کنندگان و مشتریان همه در این فرآیند نقش مهمی بازی می‌کنند. در دانشگاه تلاش می‌شود تا مشاهدات و مطالعات موردی تبدیل به دانش علمی گردد که درنتیجه بتواند در فهم موفقیت و شکست‌های نوآوری مثمر ثمر باشد و شانس موفقیت را افزایش دهد.

نوآوری نیازمند یک تغییر است، یعنی تغییر در نحوه‌ای که ما فکر می‌کنیم و تغییر در نحوه‌ای که عمل می‌کنیم. این تغییرات می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. در مدیریت چرخه عمر، آرزوی اصلی این است که محصولات و خدمات موجود را به‌صورت مداوم بهبود دهیم. از این طریق است که چرخه عمر می‌تواند برایسال‌های متمادی دیگری ادامه یابد. در مدیریت نوآوری، آرزوی اصلی این است که بتوانیم از عهده مفاهیم جدید برآییم. این بدان معناست که دوست داریم از راه‌حل‌های موجود اجتناب کنیم. درنتیجه، نوآوری باعث کم شدن چرخه عمر محصولات و خدمات موجود می‌گردد. شومپیتر به این ویژگی"تخریب خلاقانه" نام می‌نهد: مدیریت چرخه عمر و مدیریت نوآوری در رقابت با یکدیگر قرار دارند. این می‌تواند معضلاتی را در توسعه کسب‌وکار ایجاد کند. این مسئله در این ویرایش جدید بازشده است.

فرآیندهای نوآوریذاتاً پیچیده هستند و اغلب به‌خوبی فهمیده نشده‌اند. بنابراین کتاب‌های درسی خوب آنانی هستند که بتوانند مفاهیم را به‌خوبی باز کنند و آن‌ها را با مطالعات موردی واقعی توضیح دهند. در این صورت آن‌ها ارزشی بالا در بهبود نظام‌های نوآوری موجود خواهند داشت. برای افراد حرفه‌ای و دانشجویانی که می‌خواهند فهم خود را از نوآوری بالا ببرند، این کتاب یک ضرورت است.

علاقمندان به تهیه کتاب می توانند با شماره ۸۸۰۳۶۱۴۴ داخلی ۱۰۳، ۳۳۳ و ۲۰۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005252

وب گردی

وب گردی