خواستار برخورد با هنجار شکنان دانشگاه تهران هستیم

دانشجویان دانشگاه علامه در واکنش به هنجارشکنی روز گذشته عده‌ای اغتشاگر در دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: وقایع روز گذشته دانشگاه تهران باید بطور جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه علامه در واکنش به هنجارشکنی روز گذشته عده ای اغتشاگر در دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای صادرکردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ظهور کامل رشد عقلانیت سیاسی در تاریخ ملت ایران از ابتدای تشکیل خود به رعایت و حاکمیت قانون تاکید نموده است، و همواره در بیان رهبران آن قانون همچون فصل­الخطاب مطرح و مورد تاکید بوده. تمام جریانات سیاسی، تاجایی که مصلحت و منفعت عموم ملت و جامعه را در نظر دارند، در این خصوص متفق­اند که رعایت عمومی قانون ضامن بقا جامعه، و عمل به خلاف قانون در حکم تیشه زدن به ریشه­های نظم اجتماعی و فرهنگی است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تاریخ فعالیت­‌های دانشجویی گواه آن است که همواره فعالان و دلسوزان حاضر در عرصه­‌های دانشجویی، از این مسئله تخطی نکرده ­اند و بجای اهانت به قانون و یا دور زدن و نادیده گرفتن آن، سعی در فعّال کردن ظرفیت ­های قانونی برای پیگیری مطالبات خود نموده ­اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: میزان رعایت قانون و احترام به آن و نظم جامعه حکایتگر میزان تعهد آن جریان به منافع عموم ملت و کشور است؛ بنابراین میزان تعهد یک جریان به قانون ملاک مناسبی است برای سنجش میزان صداقت آن جریان در تعهدش به مردم و جامعه. اندازه پایبندی یک جریان به عقاید و مقدسات دینی و فرهنگی ملت ملاک دیگری در این داوری است که ماهیت جریانات مختلف را میتواند روشن کند، و پیدا است که عنصر اصلی مقوم این مقدسات، اسلام عزیز است.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است: با این مقدمات لازم می دانیم نکاتی را تبیین و گوشزد کنیم: روز گذشته در دانشگاه تهران، شاهد وقایعی بودیم. عده ­ای به فراخوان خائنین به ملت و کشور، لبیک گفتند و بدون مجوز قانونی اقدام به تجمع کردند. این حرکت هم در صورت و هم در محتوا غیرقانونی و ضداسلامی بود. در صحن مقدس دانشگاه عده ­ای اراذل نامقدس، در ایامی که متعلق به خدا و اولیاء او است علناً علیه حکم صریح قرآن و قانون و ناموس الهی شعار سر دادند. اینان به روشنی نه به قانون کشور که محور نظم جامعه ایرانی است تعهدی دارند و نه برای عقاید و مقدسات دینی و فرهنگی مردم، و منافع عمومی ملت احترامی قائل­ اند. پیدا است که چنین جماعتی باید که حلقه به گوش و گوش به فرمان افرادی از بیرون کشور باشند.

در بخشی از بیانیه فوق ابراز شده است: ماجرا البته به اینجا ختم نشد؛ بلکه وقاحت به اوج خود رسید؛ وقتی غیور دانشگاه تهران در دفاع از موازین قانونی و شرعی ملت ایران پیش روی آن جماعت قد علم کردند، اغتشاشگران دست به ضرب و شتم عده­ ای بردند و صحنه دانشگاه را که بیش از هر چیز نقطه گفت­ وگو‌های فرهنگی و علمی باید باشد، به صحنه نبرد تن به تن بدل کردند. اینان یا دانشجو نیستند و یا اگر هستند، برای کسب علم به دانشگاه نیامده ­اند. البته گزارش ­ها حاکی از حضور افراد زیادی از بیرون دانشگاه است و حتی مردانی که لباس زنانه به تن کرده بودند؛ حاشا و کلا که این جماعت را دانشجو بنامیم. حضور افرادی که به جای گفت ­وگوی علمی و اقامه برهان منطقی، لگدپرانی را آموخته ­اند، نه تنها سودی برای دانشگاه ندارد بلکه مصداق بارز اسراف بیت ­المال است. در بی­ تعهدی و بی­ مسئولیتی این جماعت نسبت به کشور و مردم همین بس که در وضعیت تشدید فشار اقتصادی و ازدیاد معضلات معیشتی، اینان به فکر راحت کردن خود از حمل پارچه­ ای چند سانتی­متری افتاده­ اند، و در حالی که در مناطق مختلف کشور نیازمند سازندگی و عملیات­ های مختلف بازسازی هستیم، اینان می­ خواهند انرژی دانشگاه را صرف لاتائلات بچگانه خود کنند. البته بر آنان حرجی نیست، کسانی که مردم نباشند، اولویت­ های مردم را هم درک نخواهند کرد.

در بیانیه دانشجویان دانشگاه علامه تاکید شده است: ما دانشجویان دانشگاه علامه، ضمن تاکید بر لزوم رعایت تمام قوانین از جمله قانون حجاب اسلامی در کشور، اقدامات غیرقانونی و ضداسلامی این جماعت را محکوم می کنیم. نحوه نظارت و جدیت مسئولین قانونی در مسئله حجاب تعیین کننده آینده این قانون است. تا جایی که مسئولین امر، این واجب قانونی و این حکم صریح الهی را سبک بشمارند، علاوه بر ذمه شرعی و عقوبت اخروی که پیش روی آنان خواهد بود، به عناصر ضدانقلاب و ضداسلام نیز جرات تحرک خواهند داد. ما دانشجویان دانشگاه علامه، اعتراض صریح خود را نسبت به کوتاهی ­های مکرر مسئولین حراست دانشگاه علامه طباطبائی (ره) در امر نظارت بر پوشش مناسب اسلامی دانشجویان اعلام می کنیم، و نیز اعلام می­ کنیم که در صورت مشاهده نقض این قانون توسط عده ­ای، و یا بروز تحرکاتی مشابه وقایع دانشگاه تهران، تمام مسئولین حراست را در آن قضیه شریک دانسته و آنان را مسئول آن وقایع قلمداد خواهیم کرد.

این بیانیه اضافه می کند: وقایع روز گذشته دانشگاه تهران باید بطور جدی پیگیری شود. ضرب و شتم وحشیانه­ ای که توسط عناصر شبه داعشی و مرتجع صورت گرفت، دل تمام دلسوزان دانشگاه و مملکت را به درد آورد. چنین وقایعی بخصوص در ماه خدا، اهانتی روشن به مهمانان ضیافت الهی بود. جای این هتاکان به حریم الهی در دانشگاه ایران اسلامی نیست. ما دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی (ره) خواستار برخورد جدی مسئولین امنیت دانشگاه تهران، با این جماعت هستیم و این مسئله را پیگیری خواهیم نمود.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: بیم آن می ­رود که اتفاقات اخیر دانشگاه علامه طباطبائی (ره) و دانشگاه تهران، محصول یک طراحی باشد؛ طراحی­ ای که موظف است ذهن مردم و دانشجویان را از مسائل و مطالبات به حق اقتصادی خود از دولت و دستگاه­ های مسئول، به مسائل بی­ارزش و حواشی بی ­فائده معطوف کند؛ لذا ما دانشجویان، لازم می­ دانیم مجدد بر این مسئله تاکید کنیم که در حال حاضر اولویت اول کشور، مسئله اقتصاد و معیشت مردم است؛ و تمام دانشجویان می­باید از این وظیفه مهم دست نکشند و مطالبات بحق معیشتی مردم را پیگیری نمایند و طراحی­ های خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ادامه دهند؛ و نیز به طراحان این ماجرا اعلام می­ داریم، چنین وقایعی ذره­ ای در مسیر ما خللی ایجاد نخواهد کرد و به هیچ وجه ما را از اولویت­ های کشور غافل نخواهد ساخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005253

وب گردی

وب گردی