پرداخت مالیات به داشتن  حیوانات خانگی هم رسید!

قوانین مختلفی برای در نظر گرفتن مالیات برای حیوانات خانگی وجود دارد که در برخی از آن‌ها می‌توان میزان این مبلغ را تا میزان مشخصی کاهش داد.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها که تمایل خانواده‌های شهرنشین به داشتن حیوانات خانگی همچون سگ، طوطی، گربه و… زیاد شده است، حوادث مرتبط با این زبان‌بسته‌ها هم بعضاً در صدر خبرها قرار می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد؛ از آگهی گمشده پرنده‌های خانگی تا گازگرفتگی توسط سگ و گربه!

اگر شما هم تمایل به داشتن یک حیوان خانگی دارید باید بدانید که این کار فرهنگ و قوانین مخصوص به خود را دارد. اگر در یک کشور اروپایی یا آمریکایی زندگی کنید و حیوان خانگی داشته باشید، در درجه اول باید مالیات آن را بدهید. در آلمان به این نوع از مالیات «oder sogar hundesteuer» گفته می‌شود. در آمریکا هزینه نگه‌داری و بیمه سگ حدود ۲۵۰ دلار در سال می‌شود. این هزینه برای گربه در حدود ۲۰۰ دلار است.

حتی اگر صاحب حیوان آن را به اندازه یکی از اعضای خانواده‌اش دوست داشته باشد، باز هم باید برای نگهداری از یک حیوان در خانه‌اش مالیات جداگانه‌ای برای آن بپردازد. این در حالی است که برخی شرایط هستند که می‌توانند مبالغ این مالیات را کم کنند.

سگ نگهبان مالیات کمتری دارد

اگر کسی حیوان نگهبان در خانه یا محل کار داشته باشد، می‌تواند میزان مالیاتی که باید بپردازد را کاهش دهد. البته برای این‌کار باید نژاد سگ هم در دسته نگهبانان قرار بگیرد و از طرفی صاحب آن بتواند ثابت کند که سگ خانگی‌اش آموزش‌های لازم برای نگهبانی را می‌داند.

نگهداری از حیوان برای مسائل پزشکی

در آمریکا هزینه نگه‌داری و بیمه سگ حدود ۲۵۰ دلار در سال می‌شود. این هزینه برای گربه در حدود ۲۰۰ دلار است

اگر کسی حیوان خانگی مخصوصاً سگی را به منظور مسائل پزشکی نگهداری می‌کند، با ارائه مدارک مربوط به آن که نشان می‌دهد حضور سگ برای روند درمانی مؤثر است و برای مثال در تشنج‌های ناگهانی کمک می‌کند، می‌تواند مبلغ مالیاتی که باید برای آن پرداخت کند را کاهش دهد. البته این درصد مالیات با در نظر گرفتن میزان هزینه‌های پزشکی است.

حیوان خانگی بخشی از کسب و کار

اگر حیوان خانگی بخشی از کسب و کار باشند یا در ارتباط مستقیم با شغلی باشند که صاحب آن‌ها انجام می‌دهد، در این صورت بخشی از هزینه‌های مالیات کم می‌شود. البته این شغل نباید به شکلی باشد که سرگرمی تلقی شود. برای مثال کسب و کارهایی چون پرورش هر نوع حیوانی می‌تواند روی مالیات آن‌ها تأثیر بگذارد.

مجله مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1005277

وب گردی

وب گردی