ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی برای تزکیه و تطهیر نفس است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی براب تزکیه وتطهیر نفس است، اهل ایمان باید از ایام و لیالی آن استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با ماه مبارک رمضان کارگاه دوره‌ای تفسیر سوره حشر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد الزهرا(س)دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار می‌شود.

مدرس این دوره و عضو هیئت علمی واحد بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در بابل، بیان کرد: از برکات ماه مبارک رمضان انسان نباید غافل شود، نیاز است در این ماه شریف، از سه حیثیت باید ترقی کرد، حیثیت ارتباط با خدا ارتباط با خویش و ارتباط با مردم که در ارتباط با خدا وند باید بین خود و خالق را اصلاح کرد و از گناهان گذشته توبه نمود و هر نوع ظلمت و تاریکی را از خود زدود.

وی تصریح کرد: در حیثیت ارتباط با خود باید به درون خود سفر کرد و مراقبه بر نفس خویش داشت تا بتواند گنج درون خود را کشف کند، کلید و مفتاح این گنج دست خود انسان است.

عضو هیأت علمی واحد بابل با بیان این که حیثیت اجتماعی و مردمی ظریف و مهم است، اظهار کرد: بهترین شیوه را برای ارتباط با مردم باید در نظر گرفت و محور را بر خدمت رسانی صادقانه و خالصانه نهاد و با مردم از طریق عفو و مهربانی وارد شد. و خدمت به خلق، اساس مهمی در ترقی معنوی است.

حسین نصیری، سوره حشر را سوره پنجاه و نهم قرآن خواند و گفت: این سوره در مدینه منوره نازل شده و ۲۴ آیه دارد. بیشتر ناظر به داستان مبارزه مسلمانان با جمعی از یهود به نام - یهود بنی نظیر - و سرانجام منتهی به بیرون راندن همه آنها از مدینه شد. این سوره تناسب بسیار نزدیکی با آخرین آیات سوره مجادله دارد که وعده پیروزی در آن به - حزب الله - داده شده است.

وی افزود: نقش دانشگاهیان و فرهنگیان در این ماه بسیار قابل توجه است، بر همین اساس تمدن و فرهنگ جامعه بر مینای این دو مراکز علمی و دانشگاهی است، در این رابطه متولیان فرهنگی باید تمام تلاش وهمت خود را برای برنامه ریزی صحیح و صادقانه در مسیر تعالی و شکوفایی فرهنگ و اخلاق به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005290

وب گردی

وب گردی