طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در آستانه تجاری‌سازی/ فعالیت شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد افزایش می یابد

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در طول این چند سال شرکت‌های دانش بنیان خوبی را تاسیس و طرح های پژوهشی کاربردی را ارائه کرده است که در آستانه تجاری سازی شدن قرار دارند.

پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در شرایطی قرار گرفته است که می تواند رسالت خود را به عنوان یک دانشگاه مردمی به خوبی انجام دهد.

وی افزود: امروز مهم ترین دغدغه کشور توسعه علم و فناوری های جدید است و به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه مدیریتی آن، توسعه فناوری های جدید و دانش بنیان را دستور کار خود قرار داده اند؛ در حال حاضر فرصت بسیار خوبی در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته است که فعالیت دانش بنیان را با استفاده از تجارب گذشته، با قدرت بیشتری ادامه دهد.

مدیر کل اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد ادامه داد: مهم ترین کاری که می توانیم برای کشور در شرایط فعلی انجام دهیم، توسعه فعالیت دانش بنیان، توسعه پژوهش های کاربردی برای صنایع، حل مشکلات صنعت، توسعه اشتغال و ثروت آفرینی از طریق محصولات دانش بنیان است که دانشگاه آزاد اسلامی تجارب خوبی را در این چند سال کسب کرده است و می تواند به صورت کاربردی تر وارد این حوزه شود.

نجفی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فعالیت های پژوهشی دارای رتبه خوبی در شاخص ها است تصریح کرد: باتوجه به این دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان تجارب خوبی را به‌دست آورده است، می تواند بسیاری از خلأ‌ها و چالش های موجود در کشور را برطرف و بسیاری از نیازهای جامعه را تامین کند.

وی اذعان داشت: دانشگاه آزاد در طول این چند سال شرکت های دانش بنیان خوبی را تاسیس و طرح های پژوهشی کاربردی را ارائه کرده است که در آستانه تجاری سازی شدن قرار دارند؛ در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در حوزه های مختلف، محصولات دانش بنیان بسیار خوبی را داریم و لذا باید تلاش کنیم که با تجاری سازی، به تولید انبوه دست پیدا کنند.

مدیرکل اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال از واحدهای مختلف دانشگاهی خواسته شده است که زیر ساخت های لازم را برای تولید انبوه محصولات دانش بنیان فراهم کنند؛ همچنین طبق شیوه نامه ای که اخیرا از سوی مدیریت دانشگاه آزاد ابلاغ شد، در خواست کردیم شورای اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در این حوزه افزایش دهند.

نجفی با اشاره به زیر ساخت ها و نیروی انسانی عظیم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این شیوه نامه چگونگی پیوند دادن نیروی انسانی و زیر ساخت های عظیم دانشگاه آزاد را پیش بینی کرده ایم؛ همچنین باید فضاهای موجود در واحدهای دانشگاهی را در اختیار طرح های دانش بنیان قرار دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: به کلیه واحدهای دانشگاهی اعلام کرده ایم که طرح های دانش بنیانی که قابلیت عملیاتی شدن را دارند به ما معرفی کنند؛ بسیاری از این طرح ها شاید نیاز به سرمایه گذاری کلان نداشته باشند و به همین خاطر می توانیم زیرساخت ها ظرفیت های موجود را به سرعت در اختیار آن ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005315

وب گردی

وب گردی