بیشترین پذیرفته شدگان دوره تخصصی دکتری علوم دارویی از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند

مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران گفت: بخش زیادی از فارغ‌‌‌‌التحصیلان علوم دارویی دانشگاه آزاد جز برترین رتبه‌های تخصصی علوم دارویی هستند و بیشترین پذیرفته شدگان دوره تخصصی دکتری علوم دارویی از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند.

سیده زهرا موسوی مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه علوم دارویی کشور گفت: دانشگاه آزاد در طول عمر 37 ساله خود نقشی تعیین‌کننده در گسترش سطح سواد در کشور داشته و بسیاری از متقاضیان رشته‌های پزشکی که برای ورود به این رشته باید از سد کنکور دانشگاه‌‌های دولتی با ظرفیت اندک عبور می‌کردند با ایجاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت مناسب این دانشگاه فرصت مناسبی برای تحصیل یافتند.

وی افزود: در کنار اثرگذاری مثبت دانشگاه آزاد و ایجاد ظرفیت مناسب در جهت تربیت فارغ‌التحصیلان توانمند در رشته‌های پزشکی، متاسفانه در زمینه‌های پژوهش و تحقیق همچنین رسیدگی به وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری است.

مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران درباره سطح کیفی استادان حاضر در دانشگاه علوم پزشکی آزاد و دیگر دانشگاه‌های مطرح دولتی خاطرنشان کرد: به لحاظ تامین نیروی انسانی، استادان و اعضای هیات علمی در رشته علوم دارویی، دانشگاه آزاد وضعیت مناسبی دارد و بسیاری از استادان حاضر در این دانشگاه در دانشگاه‌‌های مطرح دولتی هم تدریس دارند.

موسوی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت، فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم دارویی دانشگاه آزاد جز افراد برتر این علم در کشور محسوب می‌شوند که چیزی کمتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌‌های دولتی ندارند.

مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران یاد‌آور شد: با توجه به ظرفیت عظیمی که در دانشگاه آزاد وجود دارد اگر بخواهیم این دانشگاه در عرصه علم پزشکی به پیشرفت برسد باید به تحقیق و پژوهش در زمینه پزشکی توجه بیشتری داشته باشیم و برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان اعضای هیات‌‌‌علمی رشته‌های پزشکی یک تغییری در وضعیت حقوقی اعضای هیات علمی باید ایجاد شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر، فردی که عضو هیات علمی دانشکده پزشکی است امکان فعالیت شغلی در مطب هم دارد بنابراین اگر بخواهیم اعضای هیات علمی فعال‌تر و پویاتر در زمینه علم پزشکی حرکت کنند باید برای افزایش حقوق و رفع دغدغه‌مندی این افراد شرایط بهتری برایشان فراهم شود که رسیدگی به این امر نیازمند توجه مسئولان امر است.

مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران متذکر شد: بخش زیادی از فارغ‌‌‌‌التحصیلان علوم دارویی دانشگاه آزاد جز برترین رتبه‌های تخصصی علوم دارویی هستند و تعداد پذیرفته‌شدگان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در مرحله دکتری تخصصی علوم دارویی نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مطرح دولتی هم بالاتر است.

گفتنی است، سیده زهرا موسوی از استادان برتر دانشگاه آزاد در سال 98، مدیر گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران و فارغ‌التحصیل دکتری داروسازی حرفه‌‌ای و تخصص سم‌شناسی از دانشگاه بهشتی بوده و از سال 85 تاکنون در دانشگاه آزاد تدریس می‌کند. وی یک کتاب تخصصی در زمینه دارو و سموم تالیف کرده که امسال توسط دانشگاه آزاد به چاپ رسیده و 70 مقاله داخلی و بین‌المللی در زمینه علوم‌دارویی و سم‌شناسی به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005340

وب گردی

وب گردی