"دوست پنهان" بخش ویژه دانش آموزی در نمایشگاه قرآن 

غرفه دانش آموزی انجمن های اسلامی با قابلیت واقعیت افزوده برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، امسال برای نخستین بار غرفه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم راه اندازی شد و این غرفه با معرفی فعالیت های دانش آموزی در زمینه قرآن کریم در این نمایشگاه آغاز به کار کرده است.

مسعود شاکر دبیر اجرایی غرفه انجمن های اسلامی در نمایشگاه قرآن گفت: امسال اتحادیه انجمن های اسلامی برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن حضور دارد و میزبان دانش آموزان مشتاق مفاهیم قرآن کریم در این غرفه است.

وی گفت: ما در این غرفه به معرفی آیه سال تشکیلات می پردازیم و همانطور که در جریان هستید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هرسال یک آیه را به عنوان آیه سال، توسط نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انتخاب می شود و کارهای پژوهشی و محتوایی در این خصوص ویژه دانش آموزان ارائه می شود که امسال در زمینه آیه 29 سوره فتح، کارهای محتوایی ویژه دانش آموزان صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به کتاب جوانه ها اشاره کرد.

شاکر گفت: بخش ویزه این غرفه ، واقعیت افزوده است که واقعیت افزوده لایه دیجیتالی از محتوا است که از زاویه دید دوربین موبایل، تبلت، روی دید کاربران قرار می گیرد و به این طریق اطلاعات و یا اشیاء جدیدی را به محیط واقعی اضافه می کند واقعیت افزوده "دوست من" برای نخستیم بار ویژه دانش آموزان در این غرفه ارائه می شود که با استفاده از این نرم افزار دانش آموزان می توانند با قصص قرآنی و سبک زندگی قرآنی آشنا شوند

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح "دوست من" گفت: طرح «دوست من » به عنوان طرحی نو و متفاوت، برای نخستین بار، اقدام به طراحی، پیاده سازی و اجرای غرفه نمایشگاهی با قابلیت واقعیت افزوده کرده است.

دبیر اجرایی غرفه انجمن های اسلامی افزود: در این طرح دانش آموزان می توانند با دانلود اپلیکیشن ریز بین از کافه بازار به غرفه انجمن های اسلامی در نمایشگاه کتاب مراجعه کنند و با تابلوهایی که در این غرفه وجود دارد کلیپ های قصص قرآنی را به صورت رایگان دریافت کنند و ازآن بهره برداری کنند.

وی با بیان این‌که این طرح متفاوت قرآنی، با ایجاد پیوند اثرگذار و کاربردی میان مفاهیم والا و هدایت‌بخش قرآن با «فضای مجازی» و «هنر گرافیک»، به شبیه‌سازی بخش‌هایی از فضای مجازی در فضای حقیقی اقدام کرده است گفت: در غرفه « انجمن های اسلامی » بازدیدکنندگان، حدود 26 تابلوی زیبای گرافیکی با طرح‌های خاص را می‌بینند که هر تابلو، یک آیه از قرآن کریم را با یک «ایده مفهومی-هنری» نو و جذاب به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005351

وب گردی

وب گردی