ارتقای سطح علمی دانشجویان به کمک مرکز رشد نوآوری دریا

گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین مرکز رشد و نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس راه اندازی کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به همت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، نخستین مرکز رشد نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس راه‌اندازی شد.

ایجاد مراکز رشد تخصصی و تعیین حوزه فعالیت آن‌ها، با توجه به اولویت‌ها و مزیت‌های فناورانه یا دیگر پتانسیل‌های صنعتی منطقه‌ای در هر کشور یا ناحیه مشخص می‌شود. ایران به‌عنوان یکی از کشورهای درحال‌توسعه و مطرح در منطقه دارای اولویت‌های فناورانه مشخصی مانند صنایع نفت و گاز، نانوتکنولوژی، صنایع نظامی، صنایع دریایی و امثال آن است.

ارتقای سطح علمی دانشجویان به کمک مرکز رشد نوآوری دریا

در همین راستا با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین مرکز رشد و نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس تاسیس شد.

این مرکز با هدف «ارتقای سطح علمی و صنعتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بومی منطقه»، «ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی»، «تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دریایی»، «کارآفرینی و اشتغال مولد از طریق ارائه حمایت‌ها و خدمات مختلف» و «جذب حمایت مالی صنایع دریایی برای ساخت یا فروش محصولات دانش‌بنیان» راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005356

وب گردی

وب گردی