آزمایشگاه تخصصی دوام بتن واحد دهاقان، برای اولین بار به فناوری ساخت بتن سبز دست یافت

رئیس اداره خدمات آموزشی و تولید علم واحد دهاقان، از دستیابی آزمایشگاه دوام بتن این واحد دانشگاهی به فناوری ساخت بتن نسل سوم یا بتن ژئوپلیمری در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، بابک بهفروز، گفت: «آزمایشگاه تخصصی دوام بتن واحد دهاقان در نیمه اول سال 97 توسط خانم محمودی، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دکتر رمضانیان‌پور، رئیس مرکز تحقیقات دوام بتن دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.»

بهفروز ادامه داد: «این آزمایشگاه با تکیه بر مسأله دوام و توجه اخیر آیین‌نامه‌های بتن به این موضوع، به صورت تخصصی خرابی‌های ناشی از فرآیندهای خوردگی در بتن را مورد بررسی قرار داده و بر این قصد است تا برای این مشکل راه‌کارهای اجرایی ارائه کند. با توجه به خوردگی کلرایدی در میلگردهای موجود در بتن در سازه‌های مجاور خلیج فارس و جنوب کشور، تجهیزات بررسی خوردگی کلرایدی در این آزمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و دستگاه‌های تست نفوذ یون کلر کوتاه مدت و بلند مدت به صورت برخط آماده سرویس دهی است.»

رئیس اداره خدمات آموزشی و تولید علم دهاقان تصریح کرد: «تجهیزات مربوط به سیکل‌های ذوب و یخبندان نیز در این آزمایشگاه با آخرین آیین‌نامه‌های کاربردی آماده سرویس‌دهی می‌باشد. پس از بررسی مشکلات مربوط به کارخانه‌های اطراف واحد و بعد از تماس‌های مکرر و مشکل‌یابی بتن‌های موجود در دیوارهای مخازن سرباره کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مسئولان آزمایشگاه برآن شدند تا به صورت تخصصی تا بر روی شوک حرارتی در بتن، تحقیقات کاربردی انجام دهند.»

بهفروز در پایان تأکید کرد: « این آزمایشگاه برای اولین بار در سطح کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به فناوری ساخت نسل سوم بتن یا همان بتن ژئوپلیمری دست یافته است. این بتن نیاز به استفاده از سیمان ندارد و به بتن سبز معروف است. دستیابی به این فناوری پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته و امید است تا این آزمایشگاه تبدیل به یک واحد مولد در زمینه فناوری و تولید ملی شود.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1005369

وب گردی

وب گردی