شکایت پلیس از موتورسوار متخلف

پلیس از موتور سوار متخلفی که روز گذشته با سلسله تخلفات و همچنین ضرب و جرح مامور راهور نظم عمومی را مختل کرده بود، طرح شکایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، برابر اعلام بازرسی پلیس راهور فاتب و همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، در مورخه 24 اردیبهشت ماه ؛ یک دستگاه موتورسیکلت بعلت نداشتن کلاه ایمنی، تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس، پوشش پلاک و حرکات مخاطره آمیز در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) توسط ماموران یگان عملیات متوقف و بر اساس قانون با ایشان برخورد و موتور به داخل کفی منتقل می شود.

در همین حین راننده موتورسیکلت با ایجاد بلوا اقدام به شکستن شیشه خودروی حمل را کرده و با ماموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می کند و در نهایت با استفاده از جو ایجاد شده، موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج و متواری می شود.

به همین منظور ؛ شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه 32 مطرح و خوشبختانه با رویت فیلم کامل درگیری توسط سرپرست محترم دادسرای ناحیه 32 ؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع و راننده تحت پیگیرد قضایی قرار گرفت.

جرائم اعلامی راننده موتورسیکلت به دادسرا بدین شرح است:

1-ازباب تمرد راننده نسبت به ماموران بر اساس ماده 607 قانون مجازات اسلامی که حبس از 3 ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده است اعلام جرم شده است.

2- درخصوص توهین به ماموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده 609 قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از 3 ماه تا شش ماه یا 74 ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

3- همچنین در خصوص اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و موجب اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است.

4- همچنین در خصوص ایراد ضرب و جرح ماموران نیز شکایت مطرح شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1005387

وب گردی

وب گردی