ساخت ۲ موشک استارشیپ توسط  اسپیس‌ایکس

شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد به طور همزمان مشغول ساخت دو نمونه اولیه موشک استارشیپ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،« ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرده این شرکت همزمان مشغول ساخت دو نمونه اولیه موشک استارشیپ در دو مقر در ایالت‌های تگزاس و فلوریدا است .

در حالی که یک نمونه از موشک استارشیپ در مقر تگزاس در حال ساخت است، بر اساس تصاویر منتشر شده در وب‌سایت « NASASpaceflight.com » یک نمونه دیگر از این موشک در فلوریدا در دست ساخت است. در همین راستا ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در یک پیام توییتری اعلام کرد نسخه جدیدی از موشک استارشیپ را می سازد. او در این پیام نوشت:« اسپیس ایکس به طور همزمان مشغول ساخت رقابتی موشک استارشیپ در مقرهای بوکاچیکا ایالت تگزاس و کیپ کاناورال ایالت فلوریدا است.» به گفته ماسک، هدف او از این اقدام آن است که بفهمد کدام کارخانه استارشیپ را کارآمدتر تولید می‌کند. در اواخر ۲۰۱۸ میلادی اسپیس ایکس فعالیت‌های خود در مقر «بوکاچیکا» تگزاس را افزایش داد و ساخت موشک استارشیپ را در آنجا آغاز کرد. در حال حاضر مأموریت آتی اسپیس ایکس فردا انجام می‌شود. این شرکت ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه یک موشک فالکون۹ به آسمان می‌فرستد.

شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی یا اسپیس‌اکس ، نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا است. این شرکت در سالِ ۲۰۰۲ در کالیفرنیا شکل گرفت و امروز در حال گسترش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005401

وب گردی

وب گردی