نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد/حرفه آموزی؛ اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که مددجویان در زمانی که روند ترک اعتیاد را سپری می‌کنند، حرفه‌ای نیز بیاموزند و در حالی به آغوش خانواده خود بازگردند که توانایی کسب درآمد دارند.

به گزارش ایسکانیوز، اسکندر مومنی گفت: هیچ کرامتی بالاتر از انسانیت نیست. وقتی یک انسان را نجات بدهیم یک جامعه را نجات داده ایم. به دلیل اینکه مددجویان انسان و هم وطن ما هستند شایسته نیست که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها زندگی کنند. همه مسئولان نظام تلاش کردند این موضوع سامان دهی شود.

وی در ادامه اضافه کرد:طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته هر مرکزی که بخواهد در کشور راه‌اندازی شود، باید به موضوع درمان، حرفه‌آموزی و حمایت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه برای نگهداری معتادان متجاهر کمپ‌های خوبی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: با اتمام و راه‌اندازی کمپ‌های در حال احداث، کمبودی در مراکز نگهداری معتادان متجاهر نخواهیم داشت.

مومنی با بیان اینکه موضوع پیشگیری از مواد مخدر یکی از اولویت‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارند و ما نیازمند کمک آن‌ها در موضوع مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی افزود: نکته اصلی خود مددجویان هستند. این عزیزان باید تلاش کنند و اراده داشته باشند تا تغییر را در خود ایجاد کنند. همانطور که در این مرکز همه کار‌ها را خود این عزیزان انجام‌می دهند.

وی گفت: نهاد‌های دولتی، خود فرد و جامعه سه ضلع مهم هستند. در کنار تلاش‌های حکومت و خود این عزیزان برای بازگشت به زندگی، جامعه نیز باید این عزیزان از پس از بهبود با آغوش باز بپذیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005454

وب گردی

وب گردی