برگزاری آزمون بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران

انجمن ریاضی‌دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشگاه واترلوی کانادا را با عنوان گاوس (Gauss) برای دانش‌آموزان پایه پنجم تا هشتم برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن ریاضی‌دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشگاه واترلوی کانادا را با عنوان گاوس (Gauss) برای دانش‌آموزان پایه پنجم تا هشتم برگزار کرد.

این آزمون که امروز جمعه ۲۷ اردیبهشت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، همزمان رقابت دانش‌آموزان در ۸۰ کشور جهان را به همراه داشت.

مرکز آموزش علوم ریاضی و رایانه دانشگاه دولتی واترلو در شهر واترلوی ایالت آنتاریو، هر ساله آزمون‌های ریاضی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزان با هدف شناسایی برترین استعدادها و علاقه‌مند کردن آنها به ریاضی برگزار می‌کند.

در آزمون "گاوس"، خلاقیت، هوش و ریاضی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود. این آزمون ۲۵ سوال در سه قسمت دارد که به ترتیب از سوالات ساده شروع می‌شوند و کم کم سخت شده و در قسمت سوم سوال‌هایی مطرح می‌شوند که دانش آموزان باید خیلی کار کرده باشند تا بتوانند به آنها پاسخ دهند.

داوود مولوی، دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان در این باره اظهار کرد: نتایج این مسابقه ظرف کمتر از یک ماه از سوی دانشگاه واترلوی کانادا مشخص خواهد شد و دانشگاه واترلوی کانادا به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش‌آموزان برتر دیپلم افتخار می‌دهد.

مولوی خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی‌دانان جوان در کنار فعالیت‌های خود در برگزاری آزمون‌ها و مسابقات بین‌المللی با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می‌پردازد و با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقه‌مندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.student.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۴۳۰۶۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005455

وب گردی

وب گردی