کنایه موسس تلگرام به واتس‌اپ

پاول دورف موسس تلگرام اعلام کرد که واتس‌اپ هیچ وقت امن نبوده است.

به گزارش گروه علم‌‌و‌فناوری ایسکانیوز، «پاول دورف» موسس تلگرام در پی اعلام وجود نقص امنیتی در واتس‌اپ که به تازگی کشف شده، گفت: « واتس‌اپ هیچ زمان امن نبوده است. ما به خاطر مسائل امنیتی در برخی کشورها به مشکل برخوردیم و دولت آمریکا مخالف ماست؛ ولی حاضر به مصالحه بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران خود نیستیم.»

دورف در مقاله ای که در تلگرام منتشر شده است ضمن اشاره به برنامه جاسوسی که توسط شرکت اسرائیلی «NSO» نوشته شده و با نصب روی واتس‌اپ در گوشی های هوشمند و دسکتاپ اقدام به جاسوسی از کاربران می کرد، گفت که واتس‌اپ برنامه امنی نیست.

انتشار خبر کشف باگ امنیتی در واتس‌اپ باعث ایجاد بحث‌های فراوانی در دنیای تکنولوژی شد؛ ولی دورف گفت: «‌از شنیدن این خبر شگفت زده نشده است. واتس‌اپ سال گذشته نیز وجود باگ امنیتی در برنامه خود را پذیرفته بود.»

دورف اضافه کرد: «بعد از رفع یک باگ امنیتی، مشکل جدیدی در واتس‌اپ کشف می شود. مسائل امنیتی نیاز به نظارت فراوانی دارند و هر زمان باید مواظب «درهای پشتی» (در دسترسی غیر مجاز به سیستم) بود.»

دورف در ادامه گفت: «به دلیل متن باز نبودن واتس‌اپ، متخصصان مسائل امنیتی به کدهای آن دسترسی ندارند و نمی توانند مشکلات امنیتی برنامه را کشف کنند. منتشر نشدن کد‌های واتس‌اپ نتیجه عکس داده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1005477

وب گردی

وب گردی