هشدارسازمان هواشناسی  از احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌ها

 سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای هشدارهای لازم درخصوص سیلابی شدن برخی مناطق را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پیرو اطلاعیه شماره ۲۸ جمعه مورخ ۹۸/۰۲/۲۷، به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی در استان‌ها به این شزح پیش بینی می‌شود:

جمعه ۹۷/۰۲/۲۷: شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان شمالی، شمال شرق گلستان، شرق مرکزی، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی و شرق فارس، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، شرق و برخی مناطق جنوب سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری.

شنبه ۹۷/۰۲/۲۸: شمال خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری.

یکشنبه ۹۷/۰۲/۲۹: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات و بخش‌های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری.

لذا به هموطنان عزیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از اسکان در حاشیه رودخانه‌های و مسیل‌ها خودداری فرمایند و با توجه به وقوع تندباد موقت احتمال شکست شاخه‌های درختان وجود دارد. همچنین به دلیل وقوع صاعقه در ارتفاعات، لازم است کوهنوردان حتی الاامکان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005484

وب گردی

وب گردی