شاکری: دانشگاه آزاد به قطب خدمتگزاری متقابل صنعت و دانشگاه تبدیل خواهد شد

سرپرست مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نه چندان دور به قطب خدمتگزاری متقابل صنعت و دانشگاه تبدیل خواهد شد و به تمامی سازمان‌های بزرگی که امروز در حال فعالیت در این حوزه هستند طعنه خواهد زد.

اقبال شاکری سرپرست مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه سازمانی آموزشی، پژوهشی و اقتصادی خواهد بود که موضوع اقتصادی آن در راستای حل مسائل و مشکلات کشور است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با صنعت، مسائل روز و موضوعات مورد نیاز نظام گام اساسی را برداشته است و در آینده نیز خواهد برداشت؛ در این حوزه ها تمامی ظرفیت های بالقوه دانشگاه بایستی بالفعل شوند تا در مسیر اصلی خود گام بردارند.

شاکری تصریح کرد: با تاسیس مدارس عالی مهارت در حوزه های گوناگون، مهارت محوری و قابلیت دانش آموختگان دانشگاه افزایش پیدا خواهد کرد؛ زیر ساخت هایی همانند املاک، آزمایشگاه ها و کارگاه های موجود در دانشگاه پشتوانه عظیمی خواهند بود که موضوعات چالش برانگیز جامعه همانند حوزه های اقتصادی، کشاورزی، فناوری و دانش‌بنیان را حل‌و‌فصل کند.

وی با بیان این که واحدهای دانشگاهی علاوه بر موضوعات آموزشی و پژوهشی، در حال فعال کردن کارگروه‌ها و کمیته‌هایی هستند که بتوانند از ظرفیت های دانشگاه آزاد در راستای حل مسائل کشور استفاده کنند گفت: به عنوان مثال بخش عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته بیش از 100 پروژه را دریافت و بررسی کرده است تا در نهایت تبدیل به اثر شود.

سرپرست مرکز املاک و مستغلات دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری که بتوانند پروژه هایی که احتیاج به تامین مالی دارند را پشتیبانی کنند از دیگر اتفاقات خوب در دانشگاه آزاد است؛ در دوران بهره‌برداری از این پروژه ها می شود یک درآمد پایدار و بدون اتکا به شهریه نیز ایجاد کرد.

شاکری فضاهای فیزیکی خالی در کنار بعضی از واحدهای دانشگاهی را جزو ظرفیت های آماده دانشگاه آزاد دانست و اذعان داشت: اگر واحدهای دانشگاه و سازمان مرکزی دانشگاه با کمک یکدیگر بتوانند این ظرفیت ها را فعال کنند، در حوزه هایی همانند کشاورزی می شود پیشرفت های چشمگیری داشت که علاوه بر افزایش درآمدهای غیر شهریه ای، بستر خوبی برای کارآموزی و اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد شود

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نه چندان دور به قطب خدمتگزاری متقابل صنعت و دانشگاه تبدیل خواهد شد و به تمامی سازمان‌های بزرگی که امروز در حال فعالیت در این حوزه هستند طعنه خواهد زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005491

وب گردی

وب گردی