روابط عمومی ضامن ارتباط موثر درون سازمانی و برون سازمانی

مدیرکل روابط عمومی استان تهران گفت: برقراری ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطبان آن به مدیریت کمک می‌کند از دگرگونی و تحولات موجود بهره برده و ادامه حیات کند و روابط عمومی ضامن ارتباط موثر درون سازمانی و برون سازمانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی در سالروز ارتباطات و روابط عمومی محمد مطیعی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد استان تهران اظهار کرد: نقش کلیدی روابط‌عمومی از نقطه‌نظر کارشناسان مختلف دارای تعاریف بسیاری است که ازجمله آن می‌توان به چشم و گوش مدیریت یا سازمان و وکیل‌مدافع یا آینه تمام‌نمای یک سازمان اشاره داشت. تعاریف این چنینی زمانی محقق خواهد بود که روابط‌عمومی به‌عنوان یکی از حوزه‌های اصلی در سازمان شناخته شده باشد؛ تنها در این صورت است که روابط‌عمومی می‌تواند به‌عنوان رسانه سازمان در بقای آن سازمان موثر باشد. برقراری ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطبان آن به مدیریت کمک می‌کند از دگرگونی و تحولات موجود بهره برده و ادامه حیات کند.
وی افزود: درواقع روابط‌عمومی به‌عنوان رسانه سازمان ضامن برقراری ارتباط موثر درون‌سازمانی و برون‌سازمانی است. اخلاق حرفه‌ای روابط‌عمومی در برقراری تعامل و انجام مسئولیت سازمانی یکی از شاخص‌های موفقیت در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چراکه معیار اصلی سنجش روابط‌عمومی، اخلاق است و بدون اهمیت دادن به این مهم موفقیتی در برقراری تعامل و اثربخشی آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
مطیعی در ادامه خاطر نشان کرد: در این میان بی‌شک نقش و هدف روابط‌عمومی تسریع در حل مسائل سازمان و مخاطبان مرتبط با بهره‌گیری و مدیریت افکارعمومی صورت می‌گیرد؛ اما تحقق این نقش زمانی صورت می‌گیرد که روابط‌عمومی‌ها اطلاعات مناسبی از نیازهای سازمان و به‌دنبال آن نیازهای مخاطبان داشته باشند؛ موضوعی که این روزها بیشتر از هر زمانی در روابط‌عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیاز است تا حجم اطلاعات و کیفیت آن به گیرندگان اصلی پیام منتقل شود.
وی تصریح کرد: درواقع واحد روابط‌عمومی سازمان به‌نوعی سخنگوی سازمان و مسئول برقراری ارتباط با محیط بیرونی است. دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان آموزشی کشورمان از این تعریف مستنثی نیست. اثرگذاری روابط‌عمومی در بسیاری از واحدهای دانشگاهی ما با چالش‌هایی همراه است. کمبود یا فقدان نیروی متخصص در برخی واحدهای دانشگاهی در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مساله حوزه‌های روابط‌عمومی به شمار می‌رود.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد استان تهران در پایان افزود: معتقدم از آنجاکه دانشگاه از سه طیف دانشگاهی اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان تشکیل شده است، بدون وجود روابط‌عمومی کارآمد، ایجاد هماهنگی و همراهی در دانشگاه‌ها در جهت اهداف عالی میسر نیست. درواقع روابط‌عمومی به‌عنوان مهم‌ترین سازوکار مدیریتی دانشگاه‌ها، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005506

وب گردی

وب گردی