گسترش فعالیت‌ها در فناوری‌های حوزه انرژی

ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد تا در راستای توسعه فناوری‌های حوزه انرژی مرکز فناوری انرژی را با همکاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر (اتاق بازرگانی) راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از دستیابی به مرجعیت علمی کشور و ایجاد زیر ساخت های پژوهش و فناوری ملی در حوزه‌های کلیدی در نظر دارد تا اقدامات مختلفی را در سال جاری انجام دهد.

ایجاد مرکز فناوری انرژی در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس،راه اندازی مرکز فناوری انرژی در تهران با همکاری انجمن انرژیهای تجدیدپذیر (اتاق بازرگانی)، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری انرژی و ایجاد شتابدهنده تخصصی بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله این فعالیت‌ها است.

راه اندازی مرکز فناوری انرژی در منطقه آزاد انزلی و راه‌اندازی مرکز پایش داده‌های انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر اقدامات مد نظراین ستاد در راستای توسعه فناوری‌های حوزه انرژی و حمایت از دستیابی به مرجعیت علمی در سال جاری است.

همچنین در حوزه ترویج و فرهنگسازی علم، فناوری و کارآفرینی نیز این ستاد در نظر دارد اقداماتی را از جمله برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارتاپی و المپیادهای حوزه انرژی، مشارکت در تولید محتوا برای برنامه های تلویزیونی و رادیویی در حوزه انرژی، اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق به روز رسانی سایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی، تهیه سامانه پیگیری و اطلاع رسانی درخواست‌ها و طرح های واصله به ستاد و ترویج و فرهنگسازی در حوزه دانش آموزی اجرایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005510

وب گردی

وب گردی