فضای فرهنگی دانشگاه تهران مغایر با قوانین و آیین نامه ها است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران پیرامون وضعیت فرهنگی این دانشگاه و اتفاقات ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران بیاینه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران پیرامون وضعیت فرهنگی دانشگاه تهران و اتفاقات ۲۳ اردیبهشت در این دانشگاه بیاینه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: متاسفانه فضای فرهنگی دانشگاه تهران شرایط مناسبی ندارد. استعمال دخانیات، مواد مخدر و وضعیت پوششی خارج از شأن آکادمیک دانشگاه که با قوانین و آیین‌نامه‌های آن مغایر است، فضای این محیط علمی را تحت‌الشعاع قرار داده‌ است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در این میان شناخت نامناسب مسئولین دانشگاه تهران از محیط دانشگاه، باعث اتخاذ تصمیماتی می‌شود که نه تنها تاثیری در بهبود این وضعیت نداشته بلکه بازخوردهای منفی آن بیش از پیش محیط دانشگاه را تحت تاثیر قرار داده‌است‌. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این‌گونه اقدامات دفعی و نسنجیده را تنها در جهت رفع تکلیف دانسته و اعتراض خود را نسبت به این‌گونه اقدامات اعلام می‌دارد. تجمعات روز دوشنبه نیز با بزرگ نمایی در جهت این نوع تصمیمات دانشگاه صورت گرفت، که در واقع با ایجاد زمینه‌های برخورد احساسی در صحن دانشگاه و در نتیجه دو قطبی شدن فضا، زمینه تشنج بین دانشجویان را نیز فراهم آورد.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، اقدامات کنترل نشده‌ طرفین را گامی در جهت بالا رفتن تنش‌ها در سطح دانشگاه می‌داند و از مسئولین دانشگاه می‌خواهد با توجه به حضور نیروهای حراست و وجود مستندات از تجمع، نسبت به شناسایی عوامل تنش‌آفرین این تجمعات اقدام کرده تا در صورت وجود هر‌گونه عوامل موثر بیرونی اقدام مناسبی شود و در مواردی که ثابت شود نیت سو وجود نداشته و صرفا غلبه‌ هیجانات باعث بروز این رفتارها شده است، با سعه‌ صدر برخورد شود. این انجمن راهکار مواجهه با این تجمعات را پرهیز از اقدامات احساسی و هیجانی دانسته و ضمن تاکید بر خویشتن‌داری بیشتر اساتید و دانشجویان، راه درست مواجه با این تجمعات را از مسئولین دانشگاه خواستار است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: برخی از تحلیل‌ها و اظهارنظرهای خلاف واقع، در میان و بعد از این تجمع نیز در ایجاد فضای دو قطبی و احساسی تاثیر بسیار داشته و دارد که ناشی از عدم شناخت فضای دانشگاه و نگاه یک‌سویه به این وقایع است. این نگاه که اکثر حاضرین در مخالفتِ با حجاب تجمع کرده بودند و همچنین تحلیلی که جریان‌هایی از داخل و خارج دانشگاه به دنبال سرکوب این تجمع بودند یا تحلیل‌هایی از این دست که اتفاقات آن روز را به یوم‌العاشورا و معترضین را به لشکر یزید تمثیل کرده‌اند نمونه‌ای از این تحلیل‌هاست.

در قسمتی بیانیه ابراز شده است: بسیاری از حاضرین در تجمع نه در مخالفت با حجاب بلکه در جهت مخالفت با تصمیم دانشگاه در صحن دانشگاه حضور یافته‌اند و طیف‌بندی همه‌ تجمع‌کنندگان در جریان موسوم به جریان چپ دانشگاه خطای راهبردی و خطا در تحلیل و اعتباردهی پوشالی به گروه‌های چپ است.

دانشجویان انجمن مستقل دانشگاه تهران در این بیانیه تاکید کردند: در آخر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به عنوان یکی از تشکل‌های اسلامی دانشجویی از مسئولین متولی امور فرهنگی دانشگاه اعم از معاونت فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و... مطالبه دارد که نسبت به اقدامات و‌ سیاست‌گذاری‌های خود در چند سال گذشته توضیحاتی ارائه‌ دهند و در عین حال ‌که با بروز چنین تجمعاتی نباید برخورد با معضلات فرهنگی و به طور خاص موضوع پوشش مناسب در محیط دانشگاه به فراموشی سپرده شود، با توجه به بازخوردها و نتایج آن تلاش کنند، اقداماتی کارشناسانه‌تر و موثرتر در جهت بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه تهران به انجام رسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005511

وب گردی

وب گردی