منادی: دانشگاه آزاد اسلامی نقش اثر‌گذاری در تعیین رتبه علمی ایران دارد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بدون شک اگر ایران از جهت تولید علم و دانش میان دانشگاه‌های جهان رتبه چهاردهم علمی را دارد، دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد در آن اثر‌گذار بوده است.

علیرضا منادی سفیدان معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه همه‌جانبه کشور و کمک به حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه آزاد؛ دانشگاهی اجتماعی و چند‌وجهی است و از زمان تاسیس تا به امروز 6 میلیون فارغ التحصیل داشته که با گستردگی در سطح کشور و بالابردن سطح تحصیلات عالیه در داخل از خروج بسیاری افراد جلوگیری کرده که این امر مانع خروج ارز از کشور شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد نقش تاثیرگذاری در توسعه شهرهای کشور داشته و با ایجاد بیش از 500 واحد در شهرهای مختلف نقش مهمی در توسعه شهری و گسترش فرهنگ داشته است. این دانشگاه با تکیه بر خود و بدون استفاده از خدمات دولتی به تربیت نسل تحصیلکرده کشور پرداخته است و هزینه‌ای برای وزارت علوم نداشته است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر مردمی بودن این دانشگاه تاکید کرد: بدون شک اگر ایران از جهت تولید علم و دانش میان دانشگاه‌های جهان رتبه چهاردهم علمی را دارد، دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد در آن اثر‌گذار بوده است و اگر این دانشگاه وجود نداشت رتبه علمی ایران در جهان به رتبه بیست و هفتم تنزل می‌یافت.

منادی سفیدان در ادامه درباره تحولات مورد نیاز در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: مهم‌‌ترین گام جهت ایجاد تحول در دانشگاه آزاد، تبلیغات صحیح جهت معرفی امکانات این دانشگاه بوده است تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل با آگاهی از سطح کیفی مناسب، استادان و اعضای هیئت علمی مجربی که در این دانشگاه وجود دارد دانشگاه آزاد را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: برای جذب بهتر دانشجو در دانشگاه آزاد باید روش‌های مختلفی را به کار گیریم که یکی از این روش‌ها چگونگی جذب دانشجو به شیوه دانشگاه‌های پیشرفته دنیاست و با بانک‌ها قراردادهایی منعقد می‌‌کنند ، شهریه را بانک می‌‌پردازد و بعد از فراغت از تحصیل شهریه را دریافت می‌کنند که این طرح توسط دکتر طهرانچی ارائه شده و در دست بررسی است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درباره رویکرد دانشگاه آزاد در دو سال گذشته خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد از زمان مدیریت جدید رویکردی تحولی با حضور شخصیت‌های علمی که در دانشگاه‌های دولتی و تراز اول بودند را آغاز کرده و نویددهنده دستاوردهای مهم در عرصه پژوهشی و ورود به حل مسائل جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور در سال‌های آینده است.

منادی سفیدان تاکید کرد: بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه آزاد، ایجاد آموزش عالی در تمام نقاط کشور است و سطح دانش و فرهنگ مردم در محروم‌ترین نقاط ایران توسعه یافت که ثمرات اجتماعی بسیاری در داخل داشته است. در عرصه بین‌الملل هم گسترش دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه علاوه بر درآمدزایی منجر به تبادلات فرهنگی و دیپلماسی علمی شده که به دنبال خود روابط مستحکم‌تر ملت‌‌ها در عرصه سیاسی را پدید می‌آورد.

وی در پایان متذکر شد: در هیچ دوره‌‌ای دانشگاه آزاد تبادل و همکاری همه جانبه به این شکل با مجلس شورای اسلامی نداشته و طی دو سال گذشته مجلس پشتیبان دانشگاه آزاد بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005529

وب گردی

وب گردی